A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A benzin- és dízelmotorok kenési követelményei eltérőek.
Teljesítményüket egy adott üzemanyagtípushoz az API vagy az ACEA szabványok határozzák meg, melyek megszabják az olajteljesítmény minimális követelményeit, de semmiképpen sem helyettesítik a sokkal szigorúbb gyári jóváhagyást (OEM approval) és specifikációt. Kivételt képeznek azok a járműgyártók, akik nem igényelnek gyári jóváhagyást, és csak az ACEA, API stb. szabványok követelményeit követik (egyes ázsiai gyártók).
ACEA teljesítmény specifikáció
A betű utáni szám határozza meg a teljesítményt és a konkrét követelményeket.
API teljesítmény specifikáció
Az S és C után további betűk szabályozzák a teljesítményre vonatkozó és a speciális követelményeket. Minél magasabb a betű, annál nagyobb az olaj teljesítménye, és korszerűbb motorokhoz készült.
A CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 szabványok szabályozzák a teherautók és haszongépjárművek dízelmotorjaira vonatkozó követelményeket.
A benzin- és dízelmotorok kenési követelményei eltérőek.
Teljesítményüket egy adott üzemanyagtípushoz az API vagy az ACEA szabványok határozzák meg, melyek megszabják az olajteljesítmény minimális követelményeit, de semmiképpen sem helyettesítik a sokkal szigorúbb gyári jóváhagyást (OEM approval) és specifikációt. Kivételt képeznek azok a járműgyártók, akik nem igényelnek gyári jóváhagyást, és csak az ACEA, API stb. szabványok követelményeit követik (egyes ázsiai gyártók).
ACEA teljesítmény specifikáció
A betű utáni szám határozza meg a teljesítményt és a konkrét követelményeket.
API teljesítmény specifikáció
Az S és C után további betűk szabályozzák a teljesítményre vonatkozó és a speciális követelményeket. Minél magasabb a betű, annál nagyobb az olaj teljesítménye, és korszerűbb motorokhoz készült.
A CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 szabványok szabályozzák a teherautók és haszongépjárművek dízelmotorjaira vonatkozó követelményeket.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Nem, mert a négyütemű motorok nem működnek azonos körülmények között, mint a személygépkocsikban lévők (magasabb fordulatszám és hőmérséklet). A motorolaj a motorkerékpárokban a sebességváltó és a tengelykapcsoló kenésére is használható, amihez adalékanyagokra van szükség az extrém nyomásnak való ellenállás eléréséhez.
Másrészt a személygépkocsi-kenőanyagok magas hamutartalmú tisztító-adalékanyagokat tartalmaznak. A motorkerékpár-motoroknál, ha nem megfelelő olajat használnak, lerakódások képződnek a szelepeken és a dugattyúgyűrűkön, ami a szelepek megégését vagy a dugattyúk perforációját okozhatja.
Nem, mert a négyütemű motorok nem működnek azonos körülmények között, mint a személygépkocsikban lévők (magasabb fordulatszám és hőmérséklet). A motorolaj a motorkerékpárokban a sebességváltó és a tengelykapcsoló kenésére is használható, amihez adalékanyagokra van szükség az extrém nyomásnak való ellenállás eléréséhez.
Másrészt a személygépkocsi-kenőanyagok magas hamutartalmú tisztító-adalékanyagokat tartalmaznak. A motorkerékpár-motoroknál, ha nem megfelelő olajat használnak, lerakódások képződnek a szelepeken és a dugattyúgyűrűkön, ami a szelepek megégését vagy a dugattyúk perforációját okozhatja.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Ezek az olajok jobb motorvédelmet biztosítanak alacsony és magas hőmérsékleten, mint az egyfokozatú olajok, mivel optimális viszkozitást tartanak fenn a motor teljes üzemi hőmérséklet-tartományában.
Ezek az olajok jobb motorvédelmet biztosítanak alacsony és magas hőmérsékleten, mint az egyfokozatú olajok, mivel optimális viszkozitást tartanak fenn a motor teljes üzemi hőmérséklet-tartományában.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Minden TotalEnergies motorolaj alkalmas katalizátorral felszerelt járművekhez is.
Minden TotalEnergies motorolaj alkalmas katalizátorral felszerelt járművekhez is.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajcsere szükséges művelet ahhoz, hogy járműve a legjobb állapotban maradjon.
A motorolajok különféle adalékokat tartalmaznak, amelyek például tisztán tartják a motort, megakadályozzák a lerakódások képződését, javítják a nagynyomású tulajdonságokat stb. Működés közben ezek az adalékanyagok kimerülnek, és az olaj elveszti eredeti tulajdonságait, valamint üzemeltetés közben lekopott fémrészecskék és szennyeződések kerülnek az olajba. Ezen okok miatt szükséges a rendszeres olajcsere.
Olajcseréért keressen fel egy hivatalos márkaszervizt.
Az olajcsere szükséges művelet ahhoz, hogy járműve a legjobb állapotban maradjon.
A motorolajok különféle adalékokat tartalmaznak, amelyek például tisztán tartják a motort, megakadályozzák a lerakódások képződését, javítják a nagynyomású tulajdonságokat stb. Működés közben ezek az adalékanyagok kimerülnek, és az olaj elveszti eredeti tulajdonságait, valamint üzemeltetés közben lekopott fémrészecskék és szennyeződések kerülnek az olajba. Ezen okok miatt szükséges a rendszeres olajcsere.
Olajcseréért keressen fel egy hivatalos márkaszervizt.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A csereintervallum hosszát mindig az adott jármű gyártója határozza meg.
Az olajcsere általában 1-2 éves időközönként vagy 15 000–30 000 km megtétele után időszerű. A csereintervallumot a belső vizsgálatok és a járműgyártó tesztjei alapján határozzák meg.
Ha úgy dönt, hogy a gyártó által javasoltnál korábban cseréli ki a motorolajat, biztosan nem károsítja a motort, ha pedig megerőltető körülmények között üzemelteti a járművet, akkor a legtöbb szakértő a csereintervallum 30-50%-os csökkentését javasolja.
Ha nem biztos abban, hogy melyik motorolajat használja, vagy hány kilométer után cserélje ki, javasoljuk, hogy keressen fel egy hivatalos márkaszervizt, ahol szakszerű tanácsot adnak.
A csereintervallum hosszát mindig az adott jármű gyártója határozza meg.
Az olajcsere általában 1-2 éves időközönként vagy 15 000–30 000 km megtétele után időszerű. A csereintervallumot a belső vizsgálatok és a járműgyártó tesztjei alapján határozzák meg.
Ha úgy dönt, hogy a gyártó által javasoltnál korábban cseréli ki a motorolajat, biztosan nem károsítja a motort, ha pedig megerőltető körülmények között üzemelteti a járművet, akkor a legtöbb szakértő a csereintervallum 30-50%-os csökkentését javasolja.
Ha nem biztos abban, hogy melyik motorolajat használja, vagy hány kilométer után cserélje ki, javasoljuk, hogy keressen fel egy hivatalos márkaszervizt, ahol szakszerű tanácsot adnak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Oldószerekre a festékiparban, gyógyszeriparban, vegyiparban és gumiiparban van a legnagyobb igény. Emellett speciális felhasználási területeket is találunk, mint például a növényvédő szerek vagy tisztítószerek és illatszerek gyártása.
Oldószerekre a festékiparban, gyógyszeriparban, vegyiparban és gumiiparban van a legnagyobb igény. Emellett speciális felhasználási területeket is találunk, mint például a növényvédő szerek vagy tisztítószerek és illatszerek gyártása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékok rendkívül tiszta, egyénileg kialakított, szénhidrogén-alapú oldószerek, amelyek különféle alkalmazási területeken használhatók, például a kozmetikai iparban, fúróiszaphoz, növényvédelmi szereknél, kenőanyagoknál, festékeknél, nyomtatótintáknál stb. Ezek az oldószerek
n-paraffint, izoparaffint és ciklikus paraffinokat tartalmaznak, amelyek széneloszlása rendkívüli mértékben ellenőrzött, hogy biztosítva legyenek az egyes alkalmazásokhoz szükséges megfelelő tulajdonságok.
TotalEnergies Fluids ezen oldószereket a franciaországi Oudalle-ben és az egyesült államokbeli Bayportban található csúcstechnológiás létesítményeiben állítja elő.
A különleges folyadékok rendkívül tiszta, egyénileg kialakított, szénhidrogén-alapú oldószerek, amelyek különféle alkalmazási területeken használhatók, például a kozmetikai iparban, fúróiszaphoz, növényvédelmi szereknél, kenőanyagoknál, festékeknél, nyomtatótintáknál stb. Ezek az oldószerek
n-paraffint, izoparaffint és ciklikus paraffinokat tartalmaznak, amelyek széneloszlása rendkívüli mértékben ellenőrzött, hogy biztosítva legyenek az egyes alkalmazásokhoz szükséges megfelelő tulajdonságok.
TotalEnergies Fluids ezen oldószereket a franciaországi Oudalle-ben és az egyesült államokbeli Bayportban található csúcstechnológiás létesítményeiben állítja elő.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékokat a legkorszerűbb HDA© technológiával állítjuk elő. Hatalmas energiákat fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, hogy kiválasszuk a legjobb nyersanyagot a HDA folyamathoz. Ezek a nyersanyagok ellenőrzött katalitikus reakción mennek keresztül, nagy nyomású tiszta hidrogén jelenlétében.
HDA© egységeink speciálisan kialakított lepárlótornyokhoz kapcsolódnak, amelyek lehetővé teszik számunkra a kellő ellenőrzést, hogy pontosan a megfelelő termékeket gyártsuk ügyfeleinknek.
A különleges folyadékokat a legkorszerűbb HDA© technológiával állítjuk elő. Hatalmas energiákat fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, hogy kiválasszuk a legjobb nyersanyagot a HDA folyamathoz. Ezek a nyersanyagok ellenőrzött katalitikus reakción mennek keresztül, nagy nyomású tiszta hidrogén jelenlétében.
HDA© egységeink speciálisan kialakított lepárlótornyokhoz kapcsolódnak, amelyek lehetővé teszik számunkra a kellő ellenőrzést, hogy pontosan a megfelelő termékeket gyártsuk ügyfeleinknek.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékokat az adott alkalmazástól függő fizikai és kémiai tulajdonságok jellemzik. Ilyen kulcsjellemző például a forrástartomány, a kinematikai viszkozitás, a sűrűség, a lobbanáspont, a dermedéspont, az anilinpont stb. Az összes HDA termékünk aromás vegyületektől mentes, és minden gyártási tételnél szigorúan ellenőrizzük az aromás vegyületek tartalmát.
A különleges folyadékokat az adott alkalmazástól függő fizikai és kémiai tulajdonságok jellemzik. Ilyen kulcsjellemző például a forrástartomány, a kinematikai viszkozitás, a sűrűség, a lobbanáspont, a dermedéspont, az anilinpont stb. Az összes HDA termékünk aromás vegyületektől mentes, és minden gyártási tételnél szigorúan ellenőrizzük az aromás vegyületek tartalmát.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Többekben felvetődhet a kérdés, hogy mi az a fékfolyadék, illetve mire szolgál? A hidraulikus fékrendszerekben a fékfolyadék továbbítja a vezető lába által a pedálnál kifejtett erőt a fékekhez. A fékfolyadék az egyik legfontosabb folyadék az autóban: Ez képez kapcsolatot a fékpedálnál kifejtett mechanikai művelet és a fékbetétek között, amelyek súrlódási erő révén csökkentik a jármű sebességét. A menetbiztonság érdekében elengedhetetlen fontosságú, hogy a megfelelő fékfolyadékot használja, és mindig fenntartsa az ajánlott folyadékszintet.
Hogyan ellenőrizheti a fékfolyadék szintjét? 1. lépés: Állítsa le autóját egy vízszintes helyen és húzza be a kéziféket.
2. lépés: Nyissa fel a motorháztetőt, és biztonságosan támassza ki.
3. lépés: Keresse meg a tartályt. Ez általában könnyen megtalálható: keressen egy kicsi, félig átlátszó tartályt a kormánykerék irányában. A tartály a főfékhengerhez csatlakozik, amely egy kisebb fém alkatrész a motortérben, általában a fékpedál irányában.
4. lépés: A fékfolyadék ellenőrzése meglehetősen egyszerű. Az ellenőrzéshez győződjön meg arról, hogy a szint a tartály MIN és MAX jelölése között található. A folyadék színe általában világos aranybarnás, ha még használható. Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelölés alatt van, keressen fel egy képesített szerelőt. Az alacsony fékfolyadékszintet okozhatja a fékbetétek kopása vagy a hidraulikus rendszer szivárgása.
Többekben felvetődhet a kérdés, hogy mi az a fékfolyadék, illetve mire szolgál? A hidraulikus fékrendszerekben a fékfolyadék továbbítja a vezető lába által a pedálnál kifejtett erőt a fékekhez. A fékfolyadék az egyik legfontosabb folyadék az autóban: Ez képez kapcsolatot a fékpedálnál kifejtett mechanikai művelet és a fékbetétek között, amelyek súrlódási erő révén csökkentik a jármű sebességét. A menetbiztonság érdekében elengedhetetlen fontosságú, hogy a megfelelő fékfolyadékot használja, és mindig fenntartsa az ajánlott folyadékszintet.
Hogyan ellenőrizheti a fékfolyadék szintjét? 1. lépés: Állítsa le autóját egy vízszintes helyen és húzza be a kéziféket.
2. lépés: Nyissa fel a motorháztetőt, és biztonságosan támassza ki.
3. lépés: Keresse meg a tartályt. Ez általában könnyen megtalálható: keressen egy kicsi, félig átlátszó tartályt a kormánykerék irányában. A tartály a főfékhengerhez csatlakozik, amely egy kisebb fém alkatrész a motortérben, általában a fékpedál irányában.
4. lépés: A fékfolyadék ellenőrzése meglehetősen egyszerű. Az ellenőrzéshez győződjön meg arról, hogy a szint a tartály MIN és MAX jelölése között található. A folyadék színe általában világos aranybarnás, ha még használható. Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelölés alatt van, keressen fel egy képesített szerelőt. Az alacsony fékfolyadékszintet okozhatja a fékbetétek kopása vagy a hidraulikus rendszer szivárgása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékot rendszeres időközönként cserélni kell.
A fékfolyadék vizet vesz fel a levegőből. Ezáltal élettartama során forráspontja egyre csökken. Ennek következménye a gyengülő vagy megszűnő fékhatás. A fékrendszer hatékony működése érdekében rendszeresen cserélni kell a fékfolyadékot.
Hogyan kell fékfolyadékot utántölteni? Ellenőrizze a fékfolyadék szintjét, és győződjön meg arról, hogy a szint a tartály MIN és MAX jelölése között található. Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelölés alatt van, keressen fel egy képesített szerelőt. Mi a különbség a fékfolyadék és a szervokormány folyadéka között?
Ezek más alapanyagokból készülnek és eltérő célokat szolgálnak. Viszkozitási jellemzőik az adott rendszerhez illeszkednek, a fékfolyadéké a fékrendszerhez a szervokormány-folyadéké pedig a kormányműhöz. Az ezen rendszerekben használt gumiszerű műanyagok (elasztomerek) ezekhez a különleges folyadékokhoz illeszkednek, és nem megfelelő folyadék használata esetén károsodnának. A folyadékokat soha nem szabad felcserélni vagy összekeverni.
Mire használatos a szervokormány folyadéka?
A szervokormány folyadéka a kormányműben használt hidraulikai folyadék. A folyadék keresztülhalad a kormányszervo-szivattyún, amely a folyadék továbbnyomásával segíti a kormánykerék elfordítását.
Hogyan kell a kormányszervo-folyadékot utántölteni?
Keresse meg a kormányszervo-folyadék tartályát. Ez rendszerint a motortérben a motor fölött vagy a motor közelében található, és általában műanyagból készült. Egy tiszta ruhával törölje le a tartályt, hogy ellenőrizhesse a folyadékszintet. A gépkocsinak kormányszervo-folyadék fogyasztása nincs. A folyadék szintjének a tartály MAX és MIN jelölése közé kell esnie. Ha a folyadékszint a MIN jelölés alatt van, valószínűleg szivárog a rendszer. Keressen fel egy képesített szerelőt. A kormánymű megfelelő működéséhez időnként célszerű cserélni a kormányszervo-folyadékot. A kormánymű a gépkocsi fontos biztonsági tartozéka. Kizárólag képesített szerelők dolgozhatnak rajta. Keresse a TotalEnergies termékeit, amilyen például a TotalEnergies FLUIDE LDS, a FLUIDE DA vagy az LHM PLUS.
Hogyan kell feltölteni, illetve utántölteni fékfolyadékkal a gépkocsit? A fékfolyadékkal való feltöltés előtt tudnia kell, hogy erre normál körülmények között nincs szükség. A gépkocsinak fékfolyadék-fogyasztása nincs. Az alacsony fékfolyadékszintet okozhatja a fékbetétek kopása vagy a hidraulikus rendszer szivárgása. Ne töltsön fékfolyadékot a rendszerbe, ha a fékfolyadék tartálya üres, vagy a fékpedál a padlóig beesik. Ilyenkor valószínűleg szivárog a fékrendszer. Ne használja autóját mindaddig, amíg egy képesített szerelő el nem hárítja a problémát.
A fékfolyadékot rendszeres időközönként cserélni kell.
A fékfolyadék vizet vesz fel a levegőből. Ezáltal élettartama során forráspontja egyre csökken. Ennek következménye a gyengülő vagy megszűnő fékhatás. A fékrendszer hatékony működése érdekében rendszeresen cserélni kell a fékfolyadékot.
Hogyan kell fékfolyadékot utántölteni? Ellenőrizze a fékfolyadék szintjét, és győződjön meg arról, hogy a szint a tartály MIN és MAX jelölése között található. Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelölés alatt van, keressen fel egy képesített szerelőt. Mi a különbség a fékfolyadék és a szervokormány folyadéka között?
Ezek más alapanyagokból készülnek és eltérő célokat szolgálnak. Viszkozitási jellemzőik az adott rendszerhez illeszkednek, a fékfolyadéké a fékrendszerhez a szervokormány-folyadéké pedig a kormányműhöz. Az ezen rendszerekben használt gumiszerű műanyagok (elasztomerek) ezekhez a különleges folyadékokhoz illeszkednek, és nem megfelelő folyadék használata esetén károsodnának. A folyadékokat soha nem szabad felcserélni vagy összekeverni.
Mire használatos a szervokormány folyadéka?
A szervokormány folyadéka a kormányműben használt hidraulikai folyadék. A folyadék keresztülhalad a kormányszervo-szivattyún, amely a folyadék továbbnyomásával segíti a kormánykerék elfordítását.
Hogyan kell a kormányszervo-folyadékot utántölteni?
Keresse meg a kormányszervo-folyadék tartályát. Ez rendszerint a motortérben a motor fölött vagy a motor közelében található, és általában műanyagból készült. Egy tiszta ruhával törölje le a tartályt, hogy ellenőrizhesse a folyadékszintet. A gépkocsinak kormányszervo-folyadék fogyasztása nincs. A folyadék szintjének a tartály MAX és MIN jelölése közé kell esnie. Ha a folyadékszint a MIN jelölés alatt van, valószínűleg szivárog a rendszer. Keressen fel egy képesített szerelőt. A kormánymű megfelelő működéséhez időnként célszerű cserélni a kormányszervo-folyadékot. A kormánymű a gépkocsi fontos biztonsági tartozéka. Kizárólag képesített szerelők dolgozhatnak rajta. Keresse a TotalEnergies termékeit, amilyen például a TotalEnergies FLUIDE LDS, a FLUIDE DA vagy az LHM PLUS.
Hogyan kell feltölteni, illetve utántölteni fékfolyadékkal a gépkocsit? A fékfolyadékkal való feltöltés előtt tudnia kell, hogy erre normál körülmények között nincs szükség. A gépkocsinak fékfolyadék-fogyasztása nincs. Az alacsony fékfolyadékszintet okozhatja a fékbetétek kopása vagy a hidraulikus rendszer szivárgása. Ne töltsön fékfolyadékot a rendszerbe, ha a fékfolyadék tartálya üres, vagy a fékpedál a padlóig beesik. Ilyenkor valószínűleg szivárog a fékrendszer. Ne használja autóját mindaddig, amíg egy képesített szerelő el nem hárítja a problémát.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Mielőtt ellátnánk az összes szükséges tanáccsal a fagyálló folyadék cseréjéhez, vessünk egy közelebbi pillantást arra, hogy mit is csinál a fagyálló folyadék.
Mi az a hűtőfolyadék?
A hűtőfolyadék az autó hűtőjében megtalálható folyadék. Két fő funkciója van: segít megakadályozni a motor túlmelegedését és korrózióját, és keni a vele érintkezésbe kerülő alkatrészeket, például a vízpumpát. Mi a különbség a fagyálló és a hűtőfolyadék között?
A hűtőfolyadék és a fagyálló folyadék különbségei:
A hűtőfolyadéknak mindig fagyállónak kell lennie. Ezek a folyadékok megakadályozzák a folyadékok megfagyását alacsony hőmérsékleten, és a forráspontjukat 100 °C fölé emelik, mert a nyári városi közlekedésnél gyakran előfordulnak ilyen magas hőmérsékletek. A fagyállónak és a víznek csak a helyes aránya nyújt megfelelő védelmet a hűtőrendszer számára.
Hányféle fagyállótípus létezik?
A fagyállóknak két fő típusa létezik, az egyik monoetilén-glikol alapú, a másik pedig monopropilén-glikol alapú. Javasoljuk, hogy tájékozódjon gépkocsija használati útmutatójából, milyen típusú és milyen arányú fagyálló szükséges autójába (a fagyálló folyadékot vízzel kell keverni). Minden fagyálló folyadék különleges adalékanyagokat is tartalmaz, hogy megakadályozza a hűtőrendszer fémfelületeinek korrózióját. Ne keverje a különböző fagyállókat, mert ez hátrányosan befolyásolhatja az adalékok hatékonyságát. Mikor és milyen gyakran kell cserélni a fagyállót, illetve a hűtőfolyadékot?
A hűtőfolyadék cseréjének gyakoriságát az autógyártó határozza meg. Tájékozódjon gépkocsija használati útmutatójából vagy kérdezze meg kereskedőjét, illetve szervizét.
Hogyan kell ellenőrizni a fagyálló folyadék szintjét?
A fagyálló folyadék ellenőrzése nagyon egyszerű.
Nem kell eltávolítani a hűtő sapkáját. Egyszerűen ellenőrizze a tartály oldalán, hogy a folyadékszint eléri-e a „tele” jelölést. Ha nem éri el, töltse fel víz és fagyálló folyadék fele-fele arányú keverékével. Néhány hűtőfolyadék előzetesen be van keverve, ezért olvassa el a flakonon látható utasításokat, hogy megtudja, szükséges-e vizet kevernie hozzá, vagy az készen használható.
Vészhelyzetben egyszerűen töltsön vizet a hűtőrendszerbe. Ha ilyen történt, a későbbiekben egy teljes öblítést és hűtőfolyadék-cserét kell végeznie abban az esetben, ha a feltöltést követően a hűtőfolyadék víztartalma 60%-nál több.
Hogyan kell átöblíteni a hűtőrendszert? Hogyan kell leereszteni, illetve cserélni a hűtőfolyadékot?
A fagyálló cseréjét illetően minden autótípus más. Néha trükkös módon lehet kiüríteni az összes folyadékot. Bizonyos esetekben több csavart is el kell távolítani a rendszer átöblítéséhez. A rendszer feltöltése még nehezebb lehet, ha levegő van a motor felső részeiben. Ezért javasoljuk, hogy a hűtőfolyadék cseréjét márkaszervizben végeztesse el.
Mielőtt ellátnánk az összes szükséges tanáccsal a fagyálló folyadék cseréjéhez, vessünk egy közelebbi pillantást arra, hogy mit is csinál a fagyálló folyadék.
Mi az a hűtőfolyadék?
A hűtőfolyadék az autó hűtőjében megtalálható folyadék. Két fő funkciója van: segít megakadályozni a motor túlmelegedését és korrózióját, és keni a vele érintkezésbe kerülő alkatrészeket, például a vízpumpát. Mi a különbség a fagyálló és a hűtőfolyadék között?
A hűtőfolyadék és a fagyálló folyadék különbségei:
A hűtőfolyadéknak mindig fagyállónak kell lennie. Ezek a folyadékok megakadályozzák a folyadékok megfagyását alacsony hőmérsékleten, és a forráspontjukat 100 °C fölé emelik, mert a nyári városi közlekedésnél gyakran előfordulnak ilyen magas hőmérsékletek. A fagyállónak és a víznek csak a helyes aránya nyújt megfelelő védelmet a hűtőrendszer számára.
Hányféle fagyállótípus létezik?
A fagyállóknak két fő típusa létezik, az egyik monoetilén-glikol alapú, a másik pedig monopropilén-glikol alapú. Javasoljuk, hogy tájékozódjon gépkocsija használati útmutatójából, milyen típusú és milyen arányú fagyálló szükséges autójába (a fagyálló folyadékot vízzel kell keverni). Minden fagyálló folyadék különleges adalékanyagokat is tartalmaz, hogy megakadályozza a hűtőrendszer fémfelületeinek korrózióját. Ne keverje a különböző fagyállókat, mert ez hátrányosan befolyásolhatja az adalékok hatékonyságát. Mikor és milyen gyakran kell cserélni a fagyállót, illetve a hűtőfolyadékot?
A hűtőfolyadék cseréjének gyakoriságát az autógyártó határozza meg. Tájékozódjon gépkocsija használati útmutatójából vagy kérdezze meg kereskedőjét, illetve szervizét.
Hogyan kell ellenőrizni a fagyálló folyadék szintjét?
A fagyálló folyadék ellenőrzése nagyon egyszerű.
Nem kell eltávolítani a hűtő sapkáját. Egyszerűen ellenőrizze a tartály oldalán, hogy a folyadékszint eléri-e a „tele” jelölést. Ha nem éri el, töltse fel víz és fagyálló folyadék fele-fele arányú keverékével. Néhány hűtőfolyadék előzetesen be van keverve, ezért olvassa el a flakonon látható utasításokat, hogy megtudja, szükséges-e vizet kevernie hozzá, vagy az készen használható.
Vészhelyzetben egyszerűen töltsön vizet a hűtőrendszerbe. Ha ilyen történt, a későbbiekben egy teljes öblítést és hűtőfolyadék-cserét kell végeznie abban az esetben, ha a feltöltést követően a hűtőfolyadék víztartalma 60%-nál több.
Hogyan kell átöblíteni a hűtőrendszert? Hogyan kell leereszteni, illetve cserélni a hűtőfolyadékot?
A fagyálló cseréjét illetően minden autótípus más. Néha trükkös módon lehet kiüríteni az összes folyadékot. Bizonyos esetekben több csavart is el kell távolítani a rendszer átöblítéséhez. A rendszer feltöltése még nehezebb lehet, ha levegő van a motor felső részeiben. Ezért javasoljuk, hogy a hűtőfolyadék cseréjét márkaszervizben végeztesse el.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A betöltőnyíláson keresztül (általában olajkannával jelölt) töltse fel a motort olajjal az olajszintmérő pálcán jelzett maximális szintig – ne többet.
A feltöltéshez ugyanazon paraméterek és elvek szerint választjuk ki az olajat, mint a cseréhez.
Az azonos gyári jóváhagyással (OEM approval) rendelkező és esetleg a járműgyártó által jóváhagyott SAE viszkozitási tartományoknak megfelelő olajok műszakilag korlátozás nélkül kiegészíthetik egymást.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
A betöltőnyíláson keresztül (általában olajkannával jelölt) töltse fel a motort olajjal az olajszintmérő pálcán jelzett maximális szintig – ne többet.
A feltöltéshez ugyanazon paraméterek és elvek szerint választjuk ki az olajat, mint a cseréhez.
Az azonos gyári jóváhagyással (OEM approval) rendelkező és esetleg a járműgyártó által jóváhagyott SAE viszkozitási tartományoknak megfelelő olajok műszakilag korlátozás nélkül kiegészíthetik egymást.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A megfelelő kenőanyagnak meg kell felelnie a nemzetközi előírásoknak (ACEA, API, ILSAC, JASO), valamint az adott gyártó specifikációinak (pl. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Először a járműhöz kapott kézikönyvben ellenőrizze, milyen specifikációkat ír elő jármű gyártója (pl. VW504.00/507.00). Vegye figyelembe az ajánlott SAE viszkozitási tartományt is (pl.: 0W-20; 5W-30 stb.), amennyiben meg van adva.
A TotalEnergies kiváló minőségű kenőanyagokat kínál. Vegye figyelembe a járműgyártó ún. low SAPS olaj használatára vonatkozó előírásait is, különösen az FAP részecskeszűrővel felszerelt járművek esetében.
A megfelelő kenőanyagnak meg kell felelnie a nemzetközi előírásoknak (ACEA, API, ILSAC, JASO), valamint az adott gyártó specifikációinak (pl. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Először a járműhöz kapott kézikönyvben ellenőrizze, milyen specifikációkat ír elő jármű gyártója (pl. VW504.00/507.00). Vegye figyelembe az ajánlott SAE viszkozitási tartományt is (pl.: 0W-20; 5W-30 stb.), amennyiben meg van adva.
A TotalEnergies kiváló minőségű kenőanyagokat kínál. Vegye figyelembe a járműgyártó ún. low SAPS olaj használatára vonatkozó előírásait is, különösen az FAP részecskeszűrővel felszerelt járművek esetében.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A hidraulikus fékrendszerrel felszerelt első járművek 1924-ben jelentek meg. Ebben az időben alkoholokat, különösen több hidroxilgyököt tartalmazó alkoholokat, például glicerint vagy glicerin-víz keveréket használtak hidraulikus folyadékként. Ezek a termékek már nem felelnének meg napjaink technológiájának, és inkább csak történelmi érdekességek.
Napjainkban a fékfolyadékok három fő osztályba sorolhatók:
A leggyakoribbak a glikol-éter alapú folyadékok, de kaphatók ásványolaj- (Citroën Hydraulic Mineral Liquid – LHM), illetve szilikonalapú (DOT 5) folyadékok is. A szilikonolajokat elsősorban az Egyesült Államok katonai járműveiben, az ásványolaj-alapú folyadékokat pedig néhány különleges alkalmazási területen (pl. Citroen, Rolls Royce…) használják.
A hidraulikus fékrendszerrel felszerelt első járművek 1924-ben jelentek meg. Ebben az időben alkoholokat, különösen több hidroxilgyököt tartalmazó alkoholokat, például glicerint vagy glicerin-víz keveréket használtak hidraulikus folyadékként. Ezek a termékek már nem felelnének meg napjaink technológiájának, és inkább csak történelmi érdekességek.
Napjainkban a fékfolyadékok három fő osztályba sorolhatók:
A leggyakoribbak a glikol-éter alapú folyadékok, de kaphatók ásványolaj- (Citroën Hydraulic Mineral Liquid – LHM), illetve szilikonalapú (DOT 5) folyadékok is. A szilikonolajokat elsősorban az Egyesült Államok katonai járműveiben, az ásványolaj-alapú folyadékokat pedig néhány különleges alkalmazási területen (pl. Citroen, Rolls Royce…) használják.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékeket a fékpedál lenyomásával hozzuk működésbe, általában egy vákuumos szervorendszer rásegítésével.
A főfékhengerben keletkező nyomás a hidraulikus fékcsöveken keresztül minden irányba egyenletesen továbbadódik.
A tárcsafékek (vagy dobfékek) munkahengereinek dugattyúi a folyadék nyomásának hatására elmozdulnak.
Ezután a dugattyúk a féktárcsákhoz (vagy fékdobokhoz) préselik a fékbetéteket (vagy fékpofákat). A betétek (vagy pofák) és a tárcsák (vagy dobok) között fellépő súrlódási erő lelassítja a tárcsák (vagy dobok) és a hozzájuk kapcsolódó kerekek forgását.
A fékeket a fékpedál lenyomásával hozzuk működésbe, általában egy vákuumos szervorendszer rásegítésével.
A főfékhengerben keletkező nyomás a hidraulikus fékcsöveken keresztül minden irányba egyenletesen továbbadódik.
A tárcsafékek (vagy dobfékek) munkahengereinek dugattyúi a folyadék nyomásának hatására elmozdulnak.
Ezután a dugattyúk a féktárcsákhoz (vagy fékdobokhoz) préselik a fékbetéteket (vagy fékpofákat). A betétek (vagy pofák) és a tárcsák (vagy dobok) között fellépő súrlódási erő lelassítja a tárcsák (vagy dobok) és a hozzájuk kapcsolódó kerekek forgását.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Kis összenyomhatóság
A fékfolyadékoknak alacsony szintű összenyomhatósággal kell rendelkezniük, még változó hőmérsékleten és nyomáson is.
Állandó forráspont (= magas „nedves” forráspont)
A víz/nedvesség szinte minden fékrendszerben megtalálható. A nedvesség többféle úton kerülhet a fékrendszerbe.
Például kondenzáció léphet fel a fékbetéteknél és a féknyergeknél. Ahogy a fékbetét és a féknyereg többször felmelegszik, majd lehűl, kondenzáció lép fel, ami nedvességet/vizet eredményez. Idővel a nedvesség bekerül a féknyeregbe és a betétek munkahengereibe.
Alacsony fagyáspont
A fékrendszer megbízható egyenletes működése érdekében a fékfolyadéknak széles hőmérsékleti tartományban állandó viszkozitásúnak kell lennie, beleértve az extrém hideget is. Ez különösen fontos a blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), kipörgésgátlóval és menetstabilizátorral ellátott gépkocsiknál.
Mozgó alkatrészek kenése
A dobfékes és tárcsafékes rendszerek főfékhengereiben és fékmunkahengereiben egyaránt dugattyúk találhatók, amelyeknek szabadon kell mozogniuk. A súrlódás és kopás csökkentésére a fékfolyadékokba kenőanyagként poliglikolokat adalékolnak. Az anyagok összeférhetősége
A fékfolyadékoknak összeférhetőknek kell lenniük a fékrendszer anyagaival. A tömítések térfogatváltozási tesztjeit 70 °C és 120 °C hőmérsékleten hajtják végre szabványos SBR és EPDM gumi mintadarabokon, valamint a gyártók által használt speciális elasztomereken (gumiszerű műanyagokon). Ezeken a teszteken a mintadarabok térfogatának, átmérőjének és keménységének változásait mérik.
Korrózióval szembeni védelem
Az alapfolyadékhoz olyan (korróziógátló) adalékokat is adnak, amelyek megvédik az alkatrészek (például féknyergek, főfékhenger stb.) felületeit a korrózióval szemben.
Oxidációval szembeni ellenállás és hőstabilitás
A fékezés lényegében nem más, mint a mozgási energia hőenergiává alakítása a súrlódás révén. A keletkező hőmennyiség jelentős, és a jármű tömegétől, valamint sebességétől függ.
Szélsőséges körülmények között a fékfolyadék 150 °C hőmérsékletet is elérhet. Krakkolódási hajlama közvetlen mértékül szolgál hőstabilitására vonatkozóan. Ezt a glikol-éter összetevők mennyisége, illetve az antioxidánsok mennyisége és jellege határozza meg.
Az antioxidánsok javítják a hőstabilitást, valamint lassítják a folyadék savas összetevőkre történő oxidációjából eredő öregedést.
Kis összenyomhatóság
A fékfolyadékoknak alacsony szintű összenyomhatósággal kell rendelkezniük, még változó hőmérsékleten és nyomáson is.
Állandó forráspont (= magas „nedves” forráspont)
A víz/nedvesség szinte minden fékrendszerben megtalálható. A nedvesség többféle úton kerülhet a fékrendszerbe.
Például kondenzáció léphet fel a fékbetéteknél és a féknyergeknél. Ahogy a fékbetét és a féknyereg többször felmelegszik, majd lehűl, kondenzáció lép fel, ami nedvességet/vizet eredményez. Idővel a nedvesség bekerül a féknyeregbe és a betétek munkahengereibe.
Alacsony fagyáspont
A fékrendszer megbízható egyenletes működése érdekében a fékfolyadéknak széles hőmérsékleti tartományban állandó viszkozitásúnak kell lennie, beleértve az extrém hideget is. Ez különösen fontos a blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), kipörgésgátlóval és menetstabilizátorral ellátott gépkocsiknál.
Mozgó alkatrészek kenése
A dobfékes és tárcsafékes rendszerek főfékhengereiben és fékmunkahengereiben egyaránt dugattyúk találhatók, amelyeknek szabadon kell mozogniuk. A súrlódás és kopás csökkentésére a fékfolyadékokba kenőanyagként poliglikolokat adalékolnak. Az anyagok összeférhetősége
A fékfolyadékoknak összeférhetőknek kell lenniük a fékrendszer anyagaival. A tömítések térfogatváltozási tesztjeit 70 °C és 120 °C hőmérsékleten hajtják végre szabványos SBR és EPDM gumi mintadarabokon, valamint a gyártók által használt speciális elasztomereken (gumiszerű műanyagokon). Ezeken a teszteken a mintadarabok térfogatának, átmérőjének és keménységének változásait mérik.
Korrózióval szembeni védelem
Az alapfolyadékhoz olyan (korróziógátló) adalékokat is adnak, amelyek megvédik az alkatrészek (például féknyergek, főfékhenger stb.) felületeit a korrózióval szemben.
Oxidációval szembeni ellenállás és hőstabilitás
A fékezés lényegében nem más, mint a mozgási energia hőenergiává alakítása a súrlódás révén. A keletkező hőmennyiség jelentős, és a jármű tömegétől, valamint sebességétől függ.
Szélsőséges körülmények között a fékfolyadék 150 °C hőmérsékletet is elérhet. Krakkolódási hajlama közvetlen mértékül szolgál hőstabilitására vonatkozóan. Ezt a glikol-éter összetevők mennyisége, illetve az antioxidánsok mennyisége és jellege határozza meg.
Az antioxidánsok javítják a hőstabilitást, valamint lassítják a folyadék savas összetevőkre történő oxidációjából eredő öregedést.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
DOT 3 fékfolyadék
A DOT 3 fékfolyadékok rendszerint glikol-éter alapúak, de nem kell feltétlenül annak lenniük. Az FMVSS116 szabvány igazából nem határozza meg pontosan a fékfolyadékok összetételét. Csak a folyadék szükséges fizikai jellemzőit írja le. Ugyanakkor a fékfolyadékokkal foglalkozó iparág közmegegyezéssel úgy határozott, hogy a glikol-éter folyadékokkal lehet a leggazdaságosabban teljesíteni a követelményeket.
DOT 4 fékfolyadék
A DOT 4 fékfolyadékok szintén glikol-éter alapúak, de emellett tartalmaznak borát-észtereket is, hogy javítsanak bizonyos tulajdonságokat, többek között a száraz és nedves forráspontot. A DOT 4 fékfolyadékok élettartamuk elején stabilabb és magasabb forrásponttal rendelkeznek, azonban amint a folyadék elkezd vizet felvenni, forráspontja jellemzően gyorsabban esik, mint ahogy az egy tipikus DOT 3 fékfolyadéknál tapasztalható. Az FMVSS116 szabvány szerint a DOT 4 fékfolyadékoknak legalább 230 °C-os száraz forrásponttal és legalább 155 °C-os nedves forrásponttal kell rendelkezniük.
DOT 3 fékfolyadék
A DOT 3 fékfolyadékok rendszerint glikol-éter alapúak, de nem kell feltétlenül annak lenniük. Az FMVSS116 szabvány igazából nem határozza meg pontosan a fékfolyadékok összetételét. Csak a folyadék szükséges fizikai jellemzőit írja le. Ugyanakkor a fékfolyadékokkal foglalkozó iparág közmegegyezéssel úgy határozott, hogy a glikol-éter folyadékokkal lehet a leggazdaságosabban teljesíteni a követelményeket.
DOT 4 fékfolyadék
A DOT 4 fékfolyadékok szintén glikol-éter alapúak, de emellett tartalmaznak borát-észtereket is, hogy javítsanak bizonyos tulajdonságokat, többek között a száraz és nedves forráspontot. A DOT 4 fékfolyadékok élettartamuk elején stabilabb és magasabb forrásponttal rendelkeznek, azonban amint a folyadék elkezd vizet felvenni, forráspontja jellemzően gyorsabban esik, mint ahogy az egy tipikus DOT 3 fékfolyadéknál tapasztalható. Az FMVSS116 szabvány szerint a DOT 4 fékfolyadékoknak legalább 230 °C-os száraz forrásponttal és legalább 155 °C-os nedves forrásponttal kell rendelkezniük.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az üzemanyag-takarékosság javítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló fejlesztések hatékonyabb és kevésbé szennyező gépkocsikhoz vezettek, de eközben egyre magasabb hőmérsékletek fejlődnek ki a motorháztető alatt.
Napjainkban a legtöbb autógyártó DOT 3 vagy DOT 4 fékfolyadék használatát írja elő, hogy megfeleljen a nagyobb hőmérséklet-tartományoknak, illetve a szélsőségesebb feltételeknek.
Jelenleg a szabványügyi testületek nem dolgoznak új specifikáció megalkotásán.
Ugyanakkor minden gyártó kibocsátja vagy már kibocsátotta saját specifikációját, amely a DOT 3-as vagy a DOT 4-es fékfolyadék előírásain alapul, további tesztekkel és szigorú korlátozásokkal. Ezek bizonyos fajta DOT 4+ vagy Super DOT 4 fékfolyadék-specifikációk.
Az üzemanyag-takarékosság javítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló fejlesztések hatékonyabb és kevésbé szennyező gépkocsikhoz vezettek, de eközben egyre magasabb hőmérsékletek fejlődnek ki a motorháztető alatt.
Napjainkban a legtöbb autógyártó DOT 3 vagy DOT 4 fékfolyadék használatát írja elő, hogy megfeleljen a nagyobb hőmérséklet-tartományoknak, illetve a szélsőségesebb feltételeknek.
Jelenleg a szabványügyi testületek nem dolgoznak új specifikáció megalkotásán.
Ugyanakkor minden gyártó kibocsátja vagy már kibocsátotta saját specifikációját, amely a DOT 3-as vagy a DOT 4-es fékfolyadék előírásain alapul, további tesztekkel és szigorú korlátozásokkal. Ezek bizonyos fajta DOT 4+ vagy Super DOT 4 fékfolyadék-specifikációk.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékok élettartama korlátozott, nem csupán a vízfelvétel miatt, hanem azért is, mert a korróziógátló adalékok és a stabilizátorok idővel elhasználódnak. Idővel kopásból adódó részecskék és gumitörmelékek is felhalmozódnak.
A legtöbb autóipari szakértő egyetért abban, hogy a glikolalapú fékfolyadékokat (DOT 3 fékfolyadék, DOT 4 fékfolyadék, DOT 5.1 fékfolyadék) 1-2 évente cserélni kell. A legtöbb autógyártó szintén rendszeres fékfolyadékcserét ír elő a megbízhatóság és biztonság érdekében.
A kereskedelmi forgalomban elérhetők elektronikus tesztműszerek és tesztcsíkok, hogy a nedvességtartalom mérésével ellenőrizhető legyen a fékfolyadék állapota.
A fékfolyadékok élettartama korlátozott, nem csupán a vízfelvétel miatt, hanem azért is, mert a korróziógátló adalékok és a stabilizátorok idővel elhasználódnak. Idővel kopásból adódó részecskék és gumitörmelékek is felhalmozódnak.
A legtöbb autóipari szakértő egyetért abban, hogy a glikolalapú fékfolyadékokat (DOT 3 fékfolyadék, DOT 4 fékfolyadék, DOT 5.1 fékfolyadék) 1-2 évente cserélni kell. A legtöbb autógyártó szintén rendszeres fékfolyadékcserét ír elő a megbízhatóság és biztonság érdekében.
A kereskedelmi forgalomban elérhetők elektronikus tesztműszerek és tesztcsíkok, hogy a nedvességtartalom mérésével ellenőrizhető legyen a fékfolyadék állapota.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadék nem „utántöltős” folyadék Ha a folyadékszint alacsony, az rendszerint problémára utal.
A főfékhengerben csökken a folyadékszint, ha a betétek vagy a pofák kopottak, és a féknyeregdugattyúk vagy a munkahengerek a kompenzálás érdekében jobban kinyúlnak. Az ilyen többletfolyadékot a betétek vagy pofák cseréjekor el kell távolítani.
A fékfolyadék szintje szivárgás következtében is lehet alacsony, ami a hidraulikus nyomás – és ebből adódóan a fékhatás – jelentős csökkenésével járhat. A modern autók teljesen különálló hidraulikus körökkel rendelkeznek, hogy védelmet nyújtsanak a hidraulika teljes kiesése ellen.
Minden fékfolyadékhoz külön műszaki adatlap tartozik, mindazonáltal különös figyelmet kell fordítani az alábbiakra:
Gyermekek számára nem elérhető helyen tárolandó.
Kerülni kell a bőrrel és szemmel való érintkezést.
Szembe jutás esetén bő vízzel azonnal ki kell öblíteni, és orvoshoz kell fordulni.
Lenyelés esetén azonnal orvoshoz kell fordulni, és megmutatni a folyadék flakonját vagy címkéjét.
A fékfolyadék nem „utántöltős” folyadék Ha a folyadékszint alacsony, az rendszerint problémára utal.
A főfékhengerben csökken a folyadékszint, ha a betétek vagy a pofák kopottak, és a féknyeregdugattyúk vagy a munkahengerek a kompenzálás érdekében jobban kinyúlnak. Az ilyen többletfolyadékot a betétek vagy pofák cseréjekor el kell távolítani.
A fékfolyadék szintje szivárgás következtében is lehet alacsony, ami a hidraulikus nyomás – és ebből adódóan a fékhatás – jelentős csökkenésével járhat. A modern autók teljesen különálló hidraulikus körökkel rendelkeznek, hogy védelmet nyújtsanak a hidraulika teljes kiesése ellen.
Minden fékfolyadékhoz külön műszaki adatlap tartozik, mindazonáltal különös figyelmet kell fordítani az alábbiakra:
Gyermekek számára nem elérhető helyen tárolandó.
Kerülni kell a bőrrel és szemmel való érintkezést.
Szembe jutás esetén bő vízzel azonnal ki kell öblíteni, és orvoshoz kell fordulni.
Lenyelés esetén azonnal orvoshoz kell fordulni, és megmutatni a folyadék flakonját vagy címkéjét.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékot eredeti tárolóedényében, tiszta, száraz helyen, szobahőmérsékleten vagy az alatti hőmérsékleten kell tárolni, lehetőleg elkülönítve a hasonló csomagolású olajtermékektől vagy a karbantartáshoz használt folyadékoktól.
Mindig az eredeti csomagolást használja, amelyet a vízfelvétel elkerülése érdekében szorosan le kell zárni, és egyértelmű jelöléssel kell ellátni. Megfelelő tárolási körülmények között az új, bontatlan, sértetlen zárófóliával rendelkező fékfolyadékok eltarthatósága a következők szerint alakul:
Kis csomagok
=> 2 év eltarthatóság
Hordó (fedett, fénytől védett helyen, oldalára fordítva tárolva)
=> 3 év eltarthatóság
Ömlesztett (rozsdamentes acél tartályban, nitrogén védőgáz alatt tárolva)
=> 2 év eltarthatóság
Felnyitást követően a folyadékot a lehető leghamarabb el kell használni (néhány hónapon belül).
Hasznos ez a válasz?
A fékfolyadékot eredeti tárolóedényében, tiszta, száraz helyen, szobahőmérsékleten vagy az alatti hőmérsékleten kell tárolni, lehetőleg elkülönítve a hasonló csomagolású olajtermékektől vagy a karbantartáshoz használt folyadékoktól.
Mindig az eredeti csomagolást használja, amelyet a vízfelvétel elkerülése érdekében szorosan le kell zárni, és egyértelmű jelöléssel kell ellátni. Megfelelő tárolási körülmények között az új, bontatlan, sértetlen zárófóliával rendelkező fékfolyadékok eltarthatósága a következők szerint alakul:
Kis csomagok
=> 2 év eltarthatóság
Hordó (fedett, fénytől védett helyen, oldalára fordítva tárolva)
=> 3 év eltarthatóság
Ömlesztett (rozsdamentes acél tartályban, nitrogén védőgáz alatt tárolva)
=> 2 év eltarthatóság
Felnyitást követően a folyadékot a lehető leghamarabb el kell használni (néhány hónapon belül).
Hasznos ez a válasz?
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A DOT 3, a DOT 4 és a DOT 5.1 fékfolyadékok saját kategóriájukon belül teljes mértékben keverhetők egymással, mert a DOT szabvány kompatibilitási tesztet is magában foglal.
Azonban egy magas forráspontú fékfolyadékot alacsony forráspontú folyadékkal keverve a kapott folyadék előnyössége és teljesítménye csökken a jobb minőségű folyadék jellemzőihez képest.
A DOT 3, a DOT 4 és a DOT 5.1 fékfolyadékok saját kategóriájukon belül teljes mértékben keverhetők egymással, mert a DOT szabvány kompatibilitási tesztet is magában foglal.
Azonban egy magas forráspontú fékfolyadékot alacsony forráspontú folyadékkal keverve a kapott folyadék előnyössége és teljesítménye csökken a jobb minőségű folyadék jellemzőihez képest.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A használt olajat ne dobja a háztartási hulladékba! A használt olajat, annak csomagolását és az olajszűrőt vigye a gyűjtőudvarba.
A használt olajat ne dobja a háztartási hulladékba! A használt olajat, annak csomagolását és az olajszűrőt vigye a gyűjtőudvarba.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Optimális körülmények között (eredeti, bontatlan csomagolásban, kb. 5 °C és 35 °C közötti környezeti hőmérsékleten, amennyiben nincs kitéve közvetlen napfénynek) a felhasználhatósági idő gyártástól számított legalább 3 év.
Ne dobja a régi olajat a szemétbe. Az olajat újra kell hasznosítani.
Optimális körülmények között (eredeti, bontatlan csomagolásban, kb. 5 °C és 35 °C közötti környezeti hőmérsékleten, amennyiben nincs kitéve közvetlen napfénynek) a felhasználhatósági idő gyártástól számított legalább 3 év.
Ne dobja a régi olajat a szemétbe. Az olajat újra kell hasznosítani.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajviszkozitás vagy folyékonyság a folyadék belső súrlódásának mértéke. Motorolajok esetében a SAE (Society of Automotive Engineers) módszertana szerinti viszkozitási tartományokban van megadva.
Az olajviszkozitás vagy folyékonyság a folyadék belső súrlódásának mértéke. Motorolajok esetében a SAE (Society of Automotive Engineers) módszertana szerinti viszkozitási tartományokban van megadva.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Olajaink összetevőit úgy alakítottuk ki, hogy a végtermékek optimális eredményt érjenek el. Ezenkívül az adalékanyagok hozzáadása nem kívánt reakciókat okozhat, és megzavarhatja a meglévő adalékanyagok stabilitását. Egyes járműgyártók tiltják is az adalékanyagok hozzáadását az olajokhoz.
Olajaink összetevőit úgy alakítottuk ki, hogy a végtermékek optimális eredményt érjenek el. Ezenkívül az adalékanyagok hozzáadása nem kívánt reakciókat okozhat, és megzavarhatja a meglévő adalékanyagok stabilitását. Egyes járműgyártók tiltják is az adalékanyagok hozzáadását az olajokhoz.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® egy vizes oldat, amely 32,5% nagy tisztaságú karbamidot és 67,5% ioncserélt vizet tartalmaz, így megfelel az ISO 22241 szabványnak. A karbamidot szintetikusan állítják elő ammóniából és CO2-ból (szén-dioxidból).
Az AdBlue®-t SCR (Selective Catalytic Reduction) technológiával ellátott járművekben használják, például nehéz haszongépjárművekben, buszokban, hulladékgyűjtő járművekben és 2014 szeptembere óta egyes dízelmotoros személygépkocsikban. A biológiailag lebomló, vízben oldódó és színtelen AdBlue® termék -11 °C-on kristályosodik és 80 °C feletti hőmérsékleten ammónia szabadul fel.
Az AdBlue® a Német Autóipari Szövetség (VDA) bejegyzett védjegye.
Az AdBlue® egy vizes oldat, amely 32,5% nagy tisztaságú karbamidot és 67,5% ioncserélt vizet tartalmaz, így megfelel az ISO 22241 szabványnak. A karbamidot szintetikusan állítják elő ammóniából és CO2-ból (szén-dioxidból).
Az AdBlue®-t SCR (Selective Catalytic Reduction) technológiával ellátott járművekben használják, például nehéz haszongépjárművekben, buszokban, hulladékgyűjtő járművekben és 2014 szeptembere óta egyes dízelmotoros személygépkocsikban. A biológiailag lebomló, vízben oldódó és színtelen AdBlue® termék -11 °C-on kristályosodik és 80 °C feletti hőmérsékleten ammónia szabadul fel.
Az AdBlue® a Német Autóipari Szövetség (VDA) bejegyzett védjegye.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Kombinációban az SCR technológiával az AdBlue®
a NOx (nitrogén-oxidok a dízel járművének kipufogógázában) 85%-át ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítja. Ezzel drasztikusan csökken a NOx-kibocsátás, amely a légszennyezés fő forrása.
Kombinációban az SCR technológiával az AdBlue®
a NOx (nitrogén-oxidok a dízel járművének kipufogógázában) 85%-át ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítja. Ezzel drasztikusan csökken a NOx-kibocsátás, amely a légszennyezés fő forrása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
SCR (Selective Catalytic Reduction) a dízelmotoros járművek kipufogógáz-kezelési technológiájának elnevezése, amely az AdBlue® használatának köszönhetően a nitrogén-oxidokat (NOx) vízgőzzé és nitrogénné alakítja. A levegő, amit belélegzünk, 80%-ban nitrogénből áll, ami teljesen ártalmatlan.
SCR (Selective Catalytic Reduction) a dízelmotoros járművek kipufogógáz-kezelési technológiájának elnevezése, amely az AdBlue® használatának köszönhetően a nitrogén-oxidokat (NOx) vízgőzzé és nitrogénné alakítja. A levegő, amit belélegzünk, 80%-ban nitrogénből áll, ami teljesen ártalmatlan.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® tartály kapacitása a jármű típusától is függ. Általában 8 és 25 liter között van. Ezen információkért forduljon a kereskedőhöz vagy olvassa el járműve használati útmutatóját.
Az AdBlue® tartály kapacitása a jármű típusától is függ. Általában 8 és 25 liter között van. Ezen információkért forduljon a kereskedőhöz vagy olvassa el járműve használati útmutatóját.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az üzemanyagokhoz hasonlóan a fogyasztást itt is több tényező befolyásolja: a jármű típusa, a motor típusa, a jármű terhelése, az időjárási viszonyok (hó, szél, eső stb.) és a vezetési stílus. Ezenkívül az AdBlue® tartály mérete jelentősen különbözhet, így az utántöltés gyakorisága elsősorban a járműtől függ.
Nehéz haszongépjárművek esetében a szintjelzés a tartály bal oldalán található. Személygépkocsiknál a tank kiürülése előtt 2400 km-rel figyelmeztető lámpa jelenik meg a műszerfalon.
Az üzemanyagokhoz hasonlóan a fogyasztást itt is több tényező befolyásolja: a jármű típusa, a motor típusa, a jármű terhelése, az időjárási viszonyok (hó, szél, eső stb.) és a vezetési stílus. Ezenkívül az AdBlue® tartály mérete jelentősen különbözhet, így az utántöltés gyakorisága elsősorban a járműtől függ.
Nehéz haszongépjárművek esetében a szintjelzés a tartály bal oldalán található. Személygépkocsiknál a tank kiürülése előtt 2400 km-rel figyelmeztető lámpa jelenik meg a műszerfalon.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az üzemanyag-fogyasztáshoz hasonlóan az AdBlue® fogyasztás is változó, és számos tényezőtől függ: a jármű típusától (lakóautó, SUV, személygépkocsi stb.), a motor típusától, a vezetési körülményektől (városi és elővárosi forgalom, autópálya forgalom, hegyi vezetés, utánfutóval, lakókocsival) stb.) és a vezetési stílustól.
A 2013 és 2016 között értékesített személygépkocsik esetében az AdBlue® fogyasztás 100 liter gázolajonként 1,5 liter körül mozog.
Az üzemanyag-fogyasztáshoz hasonlóan az AdBlue® fogyasztás is változó, és számos tényezőtől függ: a jármű típusától (lakóautó, SUV, személygépkocsi stb.), a motor típusától, a vezetési körülményektől (városi és elővárosi forgalom, autópálya forgalom, hegyi vezetés, utánfutóval, lakókocsival) stb.) és a vezetési stílustól.
A 2013 és 2016 között értékesített személygépkocsik esetében az AdBlue® fogyasztás 100 liter gázolajonként 1,5 liter körül mozog.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az SCR technológiát úgy tervezték, hogy olyan folyadékkal dolgozzon, amely megfelel az ISO 22241 szabvány követelményeinek. Minden AdBlue® márkájú termék elismeri az ISO szabványt, és biztosítja a megfelelő SCR működést, az autó márkájától függetlenül.
Az autógyártók az AdBlue® jelölésű termékeket ajánlják, bár más termékek is használhatók az SCR károsítás kockázata nélkül, amennyiben megfelelnek az ISO 22241 szabványnak.
Az SCR technológiát úgy tervezték, hogy olyan folyadékkal dolgozzon, amely megfelel az ISO 22241 szabvány követelményeinek. Minden AdBlue® márkájú termék elismeri az ISO szabványt, és biztosítja a megfelelő SCR működést, az autó márkájától függetlenül.
Az autógyártók az AdBlue® jelölésű termékeket ajánlják, bár más termékek is használhatók az SCR károsítás kockázata nélkül, amennyiben megfelelnek az ISO 22241 szabványnak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue típusú karbamidoldatnak különböző beszállítói vannak. A termék minőségének biztosítása érdekében győződjen meg arról, hogy a folyadék megfelel az ISO 22241 szabványnak, amely biztosítja az SCR katalitikus redukciós rendszer megfelelő működését.
Az AdBlue típusú karbamidoldatnak különböző beszállítói vannak. A termék minőségének biztosítása érdekében győződjen meg arról, hogy a folyadék megfelel az ISO 22241 szabványnak, amely biztosítja az SCR katalitikus redukciós rendszer megfelelő működését.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® nagyon könnyen használható és ártalmatlan. Ez nem üzemanyag, és nem is üzemanyag-adalék, hanem kiváló minőségű karbamid oldat, amelynek a járműben erre a célra szolgáló tartályban kell maradnia. Töltse fel az AdBlue® tartályt igényei szerint.
Figyelem: Ne tegyen AdBlue®-t a dízeltartályba vagy gázolajat az AdBlue®-tartályba, mert ez nagyon káros lenne a motorra és a katalizátorra.
Az AdBlue® nagyon könnyen használható és ártalmatlan. Ez nem üzemanyag, és nem is üzemanyag-adalék, hanem kiváló minőségű karbamid oldat, amelynek a járműben erre a célra szolgáló tartályban kell maradnia. Töltse fel az AdBlue® tartályt igényei szerint.
Figyelem: Ne tegyen AdBlue®-t a dízeltartályba vagy gázolajat az AdBlue®-tartályba, mert ez nagyon káros lenne a motorra és a katalizátorra.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® nem gyúlékony, nem robbanásveszélyes és környezetbarát. Nem minősül veszélyes anyagnak, szállítás és kezelés tekintetében biztonságos folyadék. Ha AdBlue® a kezére vagy a ruhájára folyik, egyszerűen öblítse le vízzel.
Az AdBlue® nem gyúlékony, nem robbanásveszélyes és környezetbarát. Nem minősül veszélyes anyagnak, szállítás és kezelés tekintetében biztonságos folyadék. Ha AdBlue® a kezére vagy a ruhájára folyik, egyszerűen öblítse le vízzel.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® fehér foltokat hagyhat maga után, vagy a padló síkosságát okozhatja. Ha AdBlue® kiömlik a padlóra, a jármű belsejébe vagy lakozott felületre, alaposan öblítse le vízzel. Ha az AdBlue® a bőrére vagy a ruhájára ömlik, szintén vízzel moshatja le.
Az AdBlue® fehér foltokat hagyhat maga után, vagy a padló síkosságát okozhatja. Ha AdBlue® kiömlik a padlóra, a jármű belsejébe vagy lakozott felületre, alaposan öblítse le vízzel. Ha az AdBlue® a bőrére vagy a ruhájára ömlik, szintén vízzel moshatja le.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Ez a figyelmeztetés 2400 km-rel azelőtt jelenik meg, hogy újra kell töltenie a tartályt (ez a figyelmeztetési szint minden járműnél egységes, a szabvány követelménye).
A műszerfalon van egy figyelmeztető jelzés, amely akkor gyullad fel, ha újra kell töltenie az AdBlue® tartályt. Miután kigyullad, nem kell aggódnia, még több száz vagy több ezer kilométert kell megtennie, amíg után kell töltenie az AdBlue®-t.
A kijelző kikapcsolásához legalább 4 liter AdBlue®-t kell beletöltenie a tartályba. A TotalEnergies által kínált kannák ezért különösen alkalmasak a gyors feltöltésre.
Ez a figyelmeztetés 2400 km-rel azelőtt jelenik meg, hogy újra kell töltenie a tartályt (ez a figyelmeztetési szint minden járműnél egységes, a szabvány követelménye).
A műszerfalon van egy figyelmeztető jelzés, amely akkor gyullad fel, ha újra kell töltenie az AdBlue® tartályt. Miután kigyullad, nem kell aggódnia, még több száz vagy több ezer kilométert kell megtennie, amíg után kell töltenie az AdBlue®-t.
A kijelző kikapcsolásához legalább 4 liter AdBlue®-t kell beletöltenie a tartályba. A TotalEnergies által kínált kannák ezért különösen alkalmasak a gyors feltöltésre.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az SCR rendszert a gyártó telepíti és automatikusan működik, így nem kell karbantartani vagy módosítani. Az AdBlue® automatikusan beporlasztásra kerül a kipufogógázba a jármű motorfordulatszámának megfelelően.
Csak akkor lehet biztos abban, hogy SCR-rendszere megfelelően működik, ha AdBlue®-t használ az SCR-katalizátor hatékonyságának megőrzésére.
Az SCR rendszert a gyártó telepíti és automatikusan működik, így nem kell karbantartani vagy módosítani. Az AdBlue® automatikusan beporlasztásra kerül a kipufogógázba a jármű motorfordulatszámának megfelelően.
Csak akkor lehet biztos abban, hogy SCR-rendszere megfelelően működik, ha AdBlue®-t használ az SCR-katalizátor hatékonyságának megőrzésére.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az SCR technológia és az AdBlue® technológia lehetővé teszi az égés optimalizálását, ami egyes járműveknél csökkentheti a fogyasztást. Ez a fogyasztáscsökkenés már szerepel az autógyártók által szolgáltatott adatokban.
Az SCR technológia és az AdBlue® technológia lehetővé teszi az égés optimalizálását, ami egyes járműveknél csökkentheti a fogyasztást. Ez a fogyasztáscsökkenés már szerepel az autógyártók által szolgáltatott adatokban.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az első „AdBlue® feltöltése” figyelmeztetés 2400 km hátralevő menetteljesítménynél jelenik meg. Ez az időkeret elegendőnek tekinthető ahhoz, hogy a vezető utántölthesse az AdBlue®-t.
Ha nem tölti fel a tartályt, a megtett távolságtól és a motorindítások számától függően más figyelmeztetési szintek aktiválódnak. Kezdetben ezek vizuális és/vagy hangriasztások lesznek. Ezután a motor teljesítményét a jármű korlátozza. Az utolsó lépés az, hogy nem lehet elindítani a járművet az AdBlue® tartály feltöltése nélkül.
Az első „AdBlue® feltöltése” figyelmeztetés 2400 km hátralevő menetteljesítménynél jelenik meg. Ez az időkeret elegendőnek tekinthető ahhoz, hogy a vezető utántölthesse az AdBlue®-t.
Ha nem tölti fel a tartályt, a megtett távolságtól és a motorindítások számától függően más figyelmeztetési szintek aktiválódnak. Kezdetben ezek vizuális és/vagy hangriasztások lesznek. Ezután a motor teljesítményét a jármű korlátozza. Az utolsó lépés az, hogy nem lehet elindítani a járművet az AdBlue® tartály feltöltése nélkül.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® eltarthatósága több mint egy év, ha -5°C és +25°C közötti hőmérsékleten tárolják. Ha azonban a futásteljesítmény nagyon alacsony a tartály méretéhez képest, meg kell fontolni az AdBlue® kicserélését/cseréjét a kereskedelmi képviseletnél. Ebben az esetben olvassa el a használati utasítást vagy lépjen kapcsolatba a forgalmazóval.
Az AdBlue® eltarthatósága több mint egy év, ha -5°C és +25°C közötti hőmérsékleten tárolják. Ha azonban a futásteljesítmény nagyon alacsony a tartály méretéhez képest, meg kell fontolni az AdBlue® kicserélését/cseréjét a kereskedelmi képviseletnél. Ebben az esetben olvassa el a használati utasítást vagy lépjen kapcsolatba a forgalmazóval.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különös aggodalomra okot adó anyagok (SVHC) ECHA által publikált listáján szereplő anyagok közül a TotalEnergies Fluids termékeinek egyike sem tartalmaz többet 0,1 tömegszázaléknál.
A különös aggodalomra okot adó anyagok (SVHC) ECHA által publikált listáján szereplő anyagok közül a TotalEnergies Fluids termékeinek egyike sem tartalmaz többet 0,1 tömegszázaléknál.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei néhány kivételtől eltekintve nem CMR besorolásúak
(a GHS ajánlásai/CLP szabályozás alapján). Ilyen kivételek például a Solane Hexane, Toluene és Solvarex 10A, amelyek a CMR 2. kategóriába tartoznak (anyagok, amelyeknél fennáll a CMR gyanúja).
Erről bővebb információt az egyes termékek biztonsági adatlapján olvashatnak.
A TotalEnergies Fluids termékei néhány kivételtől eltekintve nem CMR besorolásúak
(a GHS ajánlásai/CLP szabályozás alapján). Ilyen kivételek például a Solane Hexane, Toluene és Solvarex 10A, amelyek a CMR 2. kategóriába tartoznak (anyagok, amelyeknél fennáll a CMR gyanúja).
Erről bővebb információt az egyes termékek biztonsági adatlapján olvashatnak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékeiben található anyagok egyike sem PBT vagy vPvB besorolású.
A TotalEnergies Fluids termékeiben található anyagok egyike sem PBT vagy vPvB besorolású.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az Európai Unióban a TotalEnergies Fluids termékeiben jelen lévő anyagokat egy EC-szám
(„European Community”) azonosítja (lásd az MSDS 3. szakaszát). Az Európai Unión kívül ezeket az anyagokat egy hivatkozási CAS-számmal azonosítják, amely lehetővé teszi a termék nemzetközi forgalmazását nemzetközi készletnyilvántartásokon keresztül (lásd az MSDS 15. szakaszát).
Ezek a termékek lenyelve és légutakba kerülve halálosak.
Az Európai Unióban a TotalEnergies Fluids termékeiben jelen lévő anyagokat egy EC-szám
(„European Community”) azonosítja (lásd az MSDS 3. szakaszát). Az Európai Unión kívül ezeket az anyagokat egy hivatkozási CAS-számmal azonosítják, amely lehetővé teszi a termék nemzetközi forgalmazását nemzetközi készletnyilvántartásokon keresztül (lásd az MSDS 15. szakaszát).
Ezek a termékek lenyelve és légutakba kerülve halálosak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei között nincs állati eredetű. Ezért nem szükséges hozzájuk kóser vagy halal tanúsítvány. A BioLife termékcsalád kivételével a TotalEnergies Fluids termékei között nincs növényi eredetű.
A termékek ásványi eredetűek, kizárólag szénhidrogén összetevőkkel, amelyek intenzív hidrogénezésen mentek keresztül, majd ezt lepárlás követte, szűk lepárlási tartományú anyagokat hozva létre.
A BioLife termékek növényi eredetűek. Ezeket hidrogénezett növényi olajból (HVO) állítjuk elő.
A TotalEnergies Fluids termékei között nincs állati eredetű. Ezért nem szükséges hozzájuk kóser vagy halal tanúsítvány. A BioLife termékcsalád kivételével a TotalEnergies Fluids termékei között nincs növényi eredetű.
A termékek ásványi eredetűek, kizárólag szénhidrogén összetevőkkel, amelyek intenzív hidrogénezésen mentek keresztül, majd ezt lepárlás követte, szűk lepárlási tartományú anyagokat hozva létre.
A BioLife termékek növényi eredetűek. Ezeket hidrogénezett növényi olajból (HVO) állítjuk elő.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei, beleértve a BioLife termékeket, kizárólag szénhidrogén összetevőket tartalmaznak. Ebből adódóan azok nem tartalmaznak génmódosított szervezetből (GMO) vagy szivacsos agyvelőgyulladásos szarvasmarhából (BSE) származó anyagot.
A TotalEnergies Fluids termékei, beleértve a BioLife termékeket, kizárólag szénhidrogén összetevőket tartalmaznak. Ebből adódóan azok nem tartalmaznak génmódosított szervezetből (GMO) vagy szivacsos agyvelőgyulladásos szarvasmarhából (BSE) származó anyagot.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az összes TotalEnergies Fluids termék biztonsági adatlapja (MSDS) megtalálható
a ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite.
Az adatlapok a termék adott forgalmazási országának megfelelő formátumban, az adott ország egyik hivatalos nyelvére lefordítva érhetők el.
Az összes TotalEnergies Fluids termék biztonsági adatlapja (MSDS) megtalálható
a ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite.
Az adatlapok a termék adott forgalmazási országának megfelelő formátumban, az adott ország egyik hivatalos nyelvére lefordítva érhetők el.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Egy termék csupán a fizikokémiai tulajdonságai alapján válik VOC besorolásúvá. Általános szabályként a párolgási nyomást vagy a forráspontot (e két jellemző összefügg) veszik figyelembe. Ezek az adatok elérhetők a biztonsági adatlapok (MSDS) 9. szakaszában.
A TotalEnergies Fluids termékkínálatában a Solane, a Spirdane és a Ketrul termékcsalád „light” termékei VOC besorolásúak, míg a Hydroseal, a Scriptane PW, a Berylane, a Fluid D és a BioLife termékcsalád termékei nem VOC besorolásúak.
Egy termék csupán a fizikokémiai tulajdonságai alapján válik VOC besorolásúvá. Általános szabályként a párolgási nyomást vagy a forráspontot (e két jellemző összefügg) veszik figyelembe. Ezek az adatok elérhetők a biztonsági adatlapok (MSDS) 9. szakaszában.
A TotalEnergies Fluids termékkínálatában a Solane, a Spirdane és a Ketrul termékcsalád „light” termékei VOC besorolásúak, míg a Hydroseal, a Scriptane PW, a Berylane, a Fluid D és a BioLife termékcsalád termékei nem VOC besorolásúak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az Isane IP 175 és az Isane IP 185 kivételével, amelyek „biológiailag potenciálisan lebontható” termékek, a TotalEnergies Fluids összes egyéb terméke „biológiailag teljesen lebontható”.
A BioLife termékcsalád összes terméke, beleértve az Isane BioLife termékcsaládot is, „biológiailag teljesen lebontható” besorolású.
Az Isane IP 175 és az Isane IP 185 kivételével, amelyek „biológiailag potenciálisan lebontható” termékek, a TotalEnergies Fluids összes egyéb terméke „biológiailag teljesen lebontható”.
A BioLife termékcsalád összes terméke, beleértve az Isane BioLife termékcsaládot is, „biológiailag teljesen lebontható” besorolású.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromobilitás a személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok, autóbuszok, kamionok és más járművek villamos hajtását jelenti. Az elektromobilitás napjaikban robbanásszerű fejlődésen esik át az elektromos autók terjedésével és az ehhez kapcsolódó töltőhálózat fejlesztésével.
Az elektromos autó egy elektromos hajtású, elektromotorral és akkumulátorokkal felszerelt autó.
3 fő típusát különböztetjük meg:
Az elektromos autók a következőkről tölthetők:
Az elektromos autók zéró lokális kibocsátásúak, csendes üzeműek, alacsonyabb az üzemi és a karbantartási költségük, azonnal elérhető a maximális teljesítmény és a menetkényelem.
A legnagyobb jelenlegi hátránya a magas vételára, a rövidebb hatótáv a belsőégésű autókkal szemben, valamint a töltőállomások korlátozott infrastruktúrája.
Az elektromobilitás a személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok, autóbuszok, kamionok és más járművek villamos hajtását jelenti. Az elektromobilitás napjaikban robbanásszerű fejlődésen esik át az elektromos autók terjedésével és az ehhez kapcsolódó töltőhálózat fejlesztésével.
Az elektromos autó egy elektromos hajtású, elektromotorral és akkumulátorokkal felszerelt autó.
3 fő típusát különböztetjük meg:
Az elektromos autók a következőkről tölthetők:
Az elektromos autók zéró lokális kibocsátásúak, csendes üzeműek, alacsonyabb az üzemi és a karbantartási költségük, azonnal elérhető a maximális teljesítmény és a menetkényelem.
A legnagyobb jelenlegi hátránya a magas vételára, a rövidebb hatótáv a belsőégésű autókkal szemben, valamint a töltőállomások korlátozott infrastruktúrája.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók a működéshez egyenáramot (DC) használnak. A töltéskor tehát
2 lehetőség van, amelyek nemcsak a töltés sebességében, hanem a technika és a költségek tekintetében is eltérnek:
Töltő
Forrás
Elhelyezés
Jellegzetes felhasználás
Elérhető az elektromos autóknál
Csatlakozók (Európa)
Maximális teljesítmény
Az akkumulátor töltése
Költségek (érvényes 2022.09.01-től)
Az elektromos autók a működéshez egyenáramot (DC) használnak. A töltéskor tehát
2 lehetőség van, amelyek nemcsak a töltés sebességében, hanem a technika és a költségek tekintetében is eltérnek:
Töltő
Forrás
Elhelyezés
Jellegzetes felhasználás
Elérhető az elektromos autóknál
Csatlakozók (Európa)
Maximális teljesítmény
Az akkumulátor töltése
Költségek (érvényes 2022.09.01-től)
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A belsőégésű motorral szerelt autókhoz hasonlóan az elektromos autók fogyasztása is a konkrét modelltől, a vezetési stílustól és más tényezőktől függ.
Az elektromos autók általános fogyasztása
A fogyasztást 2018 óta a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabvány szerint mérik, amely a valós üzemeltetés feltételeit szimulálja. Ezt kWh/100 km mértékegységben adják meg.
A belsőégésű motorral szerelt autókhoz hasonlóan az elektromos autók fogyasztása is a konkrét modelltől, a vezetési stílustól és más tényezőktől függ.
Az elektromos autók általános fogyasztása
A fogyasztást 2018 óta a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabvány szerint mérik, amely a valós üzemeltetés feltételeit szimulálja. Ezt kWh/100 km mértékegységben adják meg.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autó töltésének költsége egy nyilvános töltőhálózatnál két fontos tényezőtől függ:
A legkevesebbet a lassabb AC töltőállomásokon töltő regisztrált felhasználók fizetnek. Az energia feltöltésért a legtöbbet a regisztráció nélküli nagyteljesítményű gyorstöltőknél kell fizetni. Az 1 kWh-ért felszámolt pontos díjakról az adott üzemeltető honlapján vagy alkalmazásaiban tájékozódhat.
A nagy energiaszolgáltatók szélesebb töltőállomás hálózattal rendelkeznek. De a töltés ára itt is nagyban függ attól, hogy a vevő regisztrált-e vagy sem. A töltés mindkét csoport számára elérhető, de a regisztráció nélküli vezető többet fizet.
Az árakat a töltés sebessége is befolyásolja. Az 1 kWh töltés díja a legkedvezőbb a lassabb AC töltőállomásokon (22 kW-ig), és a gyorsabb DC állomásokon növekszik (100 kW-ig). A legtöbbet az úgynevezett ultragyors (HPC) töltőállomásokon (100 kW-nál nagyobb) kell fizetni, és az áruk az AC töltőállomásoknak akár a kétszerese is lehet.
Figyeljen arra is, ha egy 100 kW-os gyorstöltő állomásra érkezik, de az elektromos autója csak az 50 kW-os sebességű töltést támogatja. Olyan töltési sebességért fizet többet, amit nem tud hasznosítani.
További költségek merülhetnek fel a töltőállomáson való állásért egy bizonyos idő után (bár még nincs feltöltve az akkumulátora).
A töltőállomásainkon használhatja az RFID kártyát vagy a ChargeUp. digitális alkalmazást. A töltésért többféle módon is fizethet:
Az elektromos autó töltésének költsége egy nyilvános töltőhálózatnál két fontos tényezőtől függ:
A legkevesebbet a lassabb AC töltőállomásokon töltő regisztrált felhasználók fizetnek. Az energia feltöltésért a legtöbbet a regisztráció nélküli nagyteljesítményű gyorstöltőknél kell fizetni. Az 1 kWh-ért felszámolt pontos díjakról az adott üzemeltető honlapján vagy alkalmazásaiban tájékozódhat.
A nagy energiaszolgáltatók szélesebb töltőállomás hálózattal rendelkeznek. De a töltés ára itt is nagyban függ attól, hogy a vevő regisztrált-e vagy sem. A töltés mindkét csoport számára elérhető, de a regisztráció nélküli vezető többet fizet.
Az árakat a töltés sebessége is befolyásolja. Az 1 kWh töltés díja a legkedvezőbb a lassabb AC töltőállomásokon (22 kW-ig), és a gyorsabb DC állomásokon növekszik (100 kW-ig). A legtöbbet az úgynevezett ultragyors (HPC) töltőállomásokon (100 kW-nál nagyobb) kell fizetni, és az áruk az AC töltőállomásoknak akár a kétszerese is lehet.
Figyeljen arra is, ha egy 100 kW-os gyorstöltő állomásra érkezik, de az elektromos autója csak az 50 kW-os sebességű töltést támogatja. Olyan töltési sebességért fizet többet, amit nem tud hasznosítani.
További költségek merülhetnek fel a töltőállomáson való állásért egy bizonyos idő után (bár még nincs feltöltve az akkumulátora).
A töltőállomásainkon használhatja az RFID kártyát vagy a ChargeUp. digitális alkalmazást. A töltésért többféle módon is fizethet:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók töltése több tényező függvénye:
Az elektromos autók akkumulátorának töltési ideje jelentősen eltérhet. A leggyorsabb töltés az akkumulátor 20–80%-os töltöttségénél érhető el, efölött vagy alatt a teljesítmény csökken.
20–30 perc
A legrövidebb átlagos
töltési idő a 80%-os
töltöttségi tartományban
DC töltők esetén.
A töltési sebesség az akkutöltő típusától is függ, amelyhez az autó csatlakozik. Egy 60 kWh akkukapacitású szokásos elektromos autó 7 kW teljesítményű háztartási AC töltővel 8 óra alatt töltődik fel.
8-12 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig AC
töltő esetén
1-2 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig DC
töltő esetén
A töltési sebesség, illetve a feltöltési idő az elektromos autó felszereltségétől és műszaki kompatibilitásától is függ.
Minél nagyobb egy autó akkumulátora (kWh-ban megadva), annál hosszabb ideig tart a töltése. Az elektromos autó töltését 2 szemszögből vizsgálhatjuk:
Az elektromos autók töltése több tényező függvénye:
Az elektromos autók akkumulátorának töltési ideje jelentősen eltérhet. A leggyorsabb töltés az akkumulátor 20–80%-os töltöttségénél érhető el, efölött vagy alatt a teljesítmény csökken.
20–30 perc
A legrövidebb átlagos
töltési idő a 80%-os
töltöttségi tartományban
DC töltők esetén.
A töltési sebesség az akkutöltő típusától is függ, amelyhez az autó csatlakozik. Egy 60 kWh akkukapacitású szokásos elektromos autó 7 kW teljesítményű háztartási AC töltővel 8 óra alatt töltődik fel.
8-12 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig AC
töltő esetén
1-2 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig DC
töltő esetén
A töltési sebesség, illetve a feltöltési idő az elektromos autó felszereltségétől és műszaki kompatibilitásától is függ.
Minél nagyobb egy autó akkumulátora (kWh-ban megadva), annál hosszabb ideig tart a töltése. Az elektromos autó töltését 2 szemszögből vizsgálhatjuk:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók akkumulátorát akkor kell töltenünk, amikor a töltöttsége 20–80% közé esik. Ebben az optimális tartományban töltődik az akkumulátor a leggyorsabban, a nyilvános DC töltőállomásokon akár néhány tíz perc alatt.
20–80 %
Az ideális tartomány, amikor
az elektromos autók
akkumulátorai tölthetők
Amikor a töltöttség eléri a 80%-os határt, a töltés lényegesen lelassul. Egyelőre nem tudjuk tölteni az akkumulátorokat azonos teljesítménnyel a töltés teljes ideje alatt, de a töltés lassulása hozzájárul a hosszabb élettartamhoz. A fennmaradó 20% töltés aránylag hosszú ideig tart, és a hosszabb utakon nem érdemes megvárni a 100%-os töltöttséget.
A töltési sebesség hasonlóan működik a majdnem teljesen lemerült, 20%-nál alacsonyabb töltöttség esetén.
Az elektromos autók akkumulátorát akkor kell töltenünk, amikor a töltöttsége 20–80% közé esik. Ebben az optimális tartományban töltődik az akkumulátor a leggyorsabban, a nyilvános DC töltőállomásokon akár néhány tíz perc alatt.
20–80 %
Az ideális tartomány, amikor
az elektromos autók
akkumulátorai tölthetők
Amikor a töltöttség eléri a 80%-os határt, a töltés lényegesen lelassul. Egyelőre nem tudjuk tölteni az akkumulátorokat azonos teljesítménnyel a töltés teljes ideje alatt, de a töltés lassulása hozzájárul a hosszabb élettartamhoz. A fennmaradó 20% töltés aránylag hosszú ideig tart, és a hosszabb utakon nem érdemes megvárni a 100%-os töltöttséget.
A töltési sebesség hasonlóan működik a majdnem teljesen lemerült, 20%-nál alacsonyabb töltöttség esetén.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajfogyasztás a motorteljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás függvénye. Ez azt jelenti, hogy motorja több olajat fogyaszt, ha sportosan vagy dinamikusan vezet, vagy ha a járművet például ló- vagy csónakszállító utánfutóval terheli. Amikor azt tapasztalja, hogy járműve azonos körülmények között a korábbinál több olajat használ, ki kell derítenie ennek az okát. Ezért rendszeresen ellenőrizze járművében a motorolaj mennyiségét.
Az olajfogyasztás a motorteljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás függvénye. Ez azt jelenti, hogy motorja több olajat fogyaszt, ha sportosan vagy dinamikusan vezet, vagy ha a járművet például ló- vagy csónakszállító utánfutóval terheli. Amikor azt tapasztalja, hogy járműve azonos körülmények között a korábbinál több olajat használ, ki kell derítenie ennek az okát. Ezért rendszeresen ellenőrizze járművében a motorolaj mennyiségét.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizze az olaj mennyiségét, hogy észlelje az esetleges magasabb fogyasztást.
A motorolaj mennyiség ellenőrzésénél az autónak vízszintes felületen kell állni. Ha a motor az ellenőrzés előtt járt, javasoljuk, hogy várjon körülbelül 2 percet, amíg az olaj lefolyik az olajteknőbe. Hideg olaj esetén tovább tarthat, amíg az olaj lefolyik a teknőbe.
Az olajszint (mennyiség) magasságának ellenőrzése manuálisan vagy elektronikusan történik.
Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizze az olaj mennyiségét, hogy észlelje az esetleges magasabb fogyasztást.
A motorolaj mennyiség ellenőrzésénél az autónak vízszintes felületen kell állni. Ha a motor az ellenőrzés előtt járt, javasoljuk, hogy várjon körülbelül 2 percet, amíg az olaj lefolyik az olajteknőbe. Hideg olaj esetén tovább tarthat, amíg az olaj lefolyik a teknőbe.
Az olajszint (mennyiség) magasságának ellenőrzése manuálisan vagy elektronikusan történik.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Minden járműtulajdonos tudja, hogy a kenőanyagok elengedhetetlenek a motor megfelelő működéséhez, az alábbi okok miatt:
Minden járműtulajdonos tudja, hogy a kenőanyagok elengedhetetlenek a motor megfelelő működéséhez, az alábbi okok miatt:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.