Blog 7 - anketa
News

Rákérdeztünk: az első napjaim a TotalEnergies-nél

Mi jár az ember fejében, amikor egy nagyvállalathoz csatlakozik? Mi lepheti meg, és mikor érzi először úgy, hogy „otthon van”? Négy kolléganőt és kollégát kérdeztünk meg a TotalEnergies különböző részlegeiről. Mindannyian ugyanazokat a kérdéseket kapták, mégis ahogy az már lenni szokott, minden válasz más és más történetet mesél el.

Karolína Štoglová, gyakornok

Marketing osztály
Blog 7 - anketa


1. Emlékszel az első napodra a TotalEnergiesnél?

Leginkább a közös ebédre emlékszem a teljes csapattal, a HR-rel és Violetával, az egyik kolléganőmmel. Ennek köszönhetően rögtön a csapat részeként éreztem magam. A közös étkezés valóban összekovácsolja a csapatot. 🙂


2. Mi lepett meg leginkább a kezdetekben?

Leginkább az lepett meg, mennyire barátságos és segítőkész a légkör. Mindenki készségesen adta a tanácsait és nyújtott segítséget, ami nagyban megkönnyítette az első napjaimat.


3. Mi volt az első dolog, amit a gyakorlatban, menet közben tanultál meg?

Elsősorban a váratlan helyzetek kezelését tanultam meg. A gyakorlatban rájöttem, hogy a problémákat legtöbbször sokkal könnyebb megoldani, mint elsőre látszik, és nem érdemes rögtön stresszelni miattuk.


4. Volt valaki, aki sokat segített a beilleszkedésben?

Az egész csapat. A kezdetektől fogva bevontak a munkába, és türelemmel válaszoltak a kérdéseimre. Nekik köszönhetem, hogy nem éreztem magam sokáig zöldfülűnek.


5. Mikor érezted először, hogy ez a munka sokat jelent számodra?

Őszintén szólva, ez az érzés még nem teljesen állandó. De amikor meglátom a kész PR cikket vagy interjút, ami megjelenik, örülök, hogy az én munkám is hozzájárult ehhez. 😊


6. Melyik pillanat vagy projekt volt számodra a legemlékezetesebb?

A Vltava-folyón való hajózás megszervezése és egy kolléga búcsúztatása. Mindkét esetben nagyszerű volt látni, hogy az emberek jól érzik magukat, és tudni, hogy én is hozzájárulhattam ehhez.


7. Mi tetszik legjobban a munkádban – és mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

Élvezem a változatosságot. Az egyik nap PR cikkekkel foglalkozom, a másik nap rendezvényekkel, a harmadik nap a könyveléssel, a következő nap pedig hírlevelekkel.

A legnagyobb kihívás számomra az, hogy összehangoljam az összes feladatot, hogy minden időben elkészüljön.


8. Mit tanácsolnál egy újoncnak?

Ne félj kérdezni! Itt mindenki készségesen segít, ezért kár egyedül gyötrődni, ha a probléma pár perc alatt megoldható.


9. Mit szoktál csinálni munka után?

Épp az első félmaratonomra készülök, ami számomra igazi kihívás. Élvezem, hogy a munkából indulva is tudok futni, mert az irodáink szép helyen vannak.


10. Hogyan foglalnád össze egy mondatban az első évedet a cégnél?

Megtanultam higgadtabban kezelni a dolgokat, mert rájöttem, hogy a legtöbb problémát sokkal könnyebben meg lehet oldani, mint elsőre tűnik.

 

Faruk Mahrezi, értékesítési képviselő

Autóipari kenőanyag osztály
Blog 7 - anketa

 

1. Emlékszel az első napodra a TotalEnergiesnél?

Pontosan. Ugyanazon a napon kezdtem, mint Jaroslav, a marketinges kollégám. A liftnél találkoztunk, és felkeltette a figyelmemet az órája. Rákérdeztem, és kiderült, hogy mindketten rajongunk a mechanikus óraművekért – és egyből elbeszélgettünk a témáról.

A közvetlen felettesem, Libor Mašek bemutatott azoknak az embereknek, akikkel a munkával és a folyamatokkal kapcsolatos ügyeket intézem – a könyvelőktől és a műszaki vagy jogi osztály munkatársaitól kezdve a recepción és az IT-n át a logisztikáig.

Ezt követően négyesben ebédeltünk: Violeta Kmetová, Libor Mašek, Jaroslav Javorský és én.
 

2. Mi lepett meg leginkább a kezdetekben?

Mindenki nagyon kedves volt, akivel aznap találkoztam, és a légkör is rendkívül barátságos volt. Nagyon tetszettek az irodák: a telefonfülkék, a modern, ízléses helyiségek és a letisztult dizájn mind szuper volt. Kellemes meglepetésként ért az ingyenes gyümölcs és zöldség, valamint a kávé minősége is. 🙂
 

3. Mi volt az első dolog, amit a gyakorlatban, menet közben tanultál meg?

A vállalaton belüli folyamatok. A TotalEnergies egy nagy cég sokféle folyamattal, így nem lehet mindenre kész receptet adni. Kérdezni és tanulni kell – legjobb, ha a tapasztaltabb kollégáktól. Az újoncoknak eleinte bonyolultnak tűnhet, de idővel minden a helyére kerül, és szépen megtanulják a dolgokat.
 

4. Volt valaki, aki sokat segített a beilleszkedésben?

Üzleti képviselőként a régiót Miloš Chomiak kollégámtól vettem át. Ő volt az első mentorom, bemutatott az ügyfeleknek, akiket együtt látogattunk meg. Emellett átadta nekem az egyes ügyfelekkel kapcsolatos információkat és megfigyeléseket, amelyekből továbbra is merítek.
 

5. Mikor érezted először, hogy ez a munka sokat jelent számodra?

Amikor egy ügyfél telefonált, mert nem tudta, milyen olajat használjon egy számára szokatlan jármű szervizeléséhez, akkor jöttem rá, hogy az üzleti képviselő feladata nem csupán a termékek értékesítése. Ugyanolyan fontos, hogy tanácsot adjon, segítsen megtalálni a legjobb megoldást, és támogassa az ügyfelet. Így lehet valódi, hosszú távú kapcsolatot kialakítani velük.
 

6. Melyik pillanat vagy projekt volt számodra a legemlékezetesebb?

Az egyik legnagyobb hazai közlekedési szolgáltatóval való együttműködés elindítása volt a legemlékezetesebb pillanat. Nemcsak a megállapodás megkötéséről és a folyamatok beállításáról szólt, hanem a flotta igényeinek felméréséről, a megfelelő termékek kiválasztásáról, valamint a tárgyalásokról és a részletek pontosításáról is.
 

7. Mi tetszik legjobban a munkádban – és mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

Leginkább az új emberekkel való találkozás, az ismerkedés, a prospektusok és az új lehetőségek felkutatása inspirál. Emellett nagyon szeretek beszélgetni a „matadorokkal”, azokkal az ügyfelekkel, akik már a kilencvenes évek óta kapcsolatban állnak a TotalEnergies-szel – az ő történeteik igazán inspirálóak.

A legnagyobb kihívást az új ügyfelekkel való együttműködés feltételeinek kialakítása jelenti. Ez egy hosszú távú folyamat, amelyben nemcsak számokkal, árakkal és mennyiségekkel dolgozunk, hanem legalább ilyen fontos a figyelem, a hozzáértés és az empátia is.

Az új lehetőségek felkutatása szintén komoly kihívás. Az olajok és kenőanyagok piaca rendkívül kompetitív. Nehéz új ügyfeleket szerezni, és könnyű elveszíteni a meglévőket.
 

8. Mit tanácsolnál egy újoncnak?

Hallgass a tapasztaltabb kollégák tanácsaira, és próbáld meg mindig meglátni a pozitívumokat a munkádban. Meg ami talán a legfontosabb: ne félj kérdezni! Itt mindenki készségesen segít és szívesen ad tanácsot.
 

9. Mit szoktál csinálni munka után?

Ha jó az idő, szeretek motorozni. Rossz időben inkább az autót vagy a ház körüli dolgokat bütykölöm. A hétvégéket többnyire kirándulással töltjük a családdal. Emellett szeretek főzni és új ízeket felfedezni.
 

10. Hogyan foglalnád össze egy mondatban az első évedet a cégnél?

Ismeretlen vizekre eveztem, de örülök, hogy megtettem.

 

SZABÓ Krisztián, területi értékesítési vezető

Ipari kenőanyagok osztály | Közép-Európa HUB
Blog 7 - anketa

 

1. Emlékszel az első napodra a TotalEnergiesnél?

Az első napom a TotalEnergies-nél nagyon sajátos élmény volt. A barátaimnak és a családomnak azt mondtam, hogy úgy érzem, mintha már 10 éve a cégnél dolgoznék – és néhány kollégámtól is hasonló visszajelzést kaptam.
 

2. Mi lepett meg leginkább a kezdetekben?

Az, hogy én vagyok a csapat legfiatalabb tagja. 🙂 Meg akartam mutatni, mire vagyok képes.
 

3. Mi volt az első dolog, amit a gyakorlatban, menet közben tanultál meg?

A TotalEnergies széles termékpalettájának a megismerése. Még mindig rengeteg tanulnivalóm van a múltban bevált folyamatokról.
 

4. Volt valaki, aki sokat segített a beilleszkedésben?

Nem tudok egyetlen kollégát kiemelni. Mindannyian nagyon segítőkészek voltak, kivétel nélkül. Ha mégis valakit meg kell említenem, akkor az Peter Hering. Az értékesítésen kívül széles körű ismeretekkel rendelkezik a műszaki területeken is. Nélküle nehezebb lenne az élet.
 

5. Mikor érezted először, hogy ez a munka sokat jelent számodra?

Az elejétől kezdve. A partnereinknek szükségük van ránk. A TotalEnergies termékei napi szinten segítik a munkájukat. Bíznak bennem és számítanak a segítségemre.
 

6. Melyik pillanat vagy projekt volt számodra a legemlékezetesebb?

Egy kínai vállalat magyarországi képviselete kérte a segítségünket. Felvettem a kapcsolatot az egyik külföldi értékesítési szakértővel, aki Kínából dolgozott. Izgalmas volt alkalmazkodni a különböző kultúrákhoz és szokásokhoz. Mindent megoldottunk, és nagyon jó, szinte baráti kapcsolat alakult ki közöttünk.
 

7. Mi tetszik legjobban a munkádban – és mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

Büszke vagyok arra, hogy a világ egyik vezető olaj- és gázipari vállalatánál dolgozom. Élvezem a kollégáimmal való együttműködést.

Fő célom, hogy a régióban működő összes iparvállalat megismerje a TotalEnergies termékeit és az általuk nyújtott előnyöket.

Ez nem titok. Szeretnék piacvezető lenni a területem több szegmensében.
 

8. Mit tanácsolnál egy újoncnak?

Kérdezz bátran, kérdezz újra, és ne félj tovább kérdezni – mindig megkapod a választ. Használd ki a képzéseket és tanfolyamokat, mert fantasztikus, hogy mennyit lehet fejlődni szakmailag a cégnél.
 

9. Mit szoktál csinálni munka után?

A családommal és a barátaimmal vagyok. Gyakran focizok, és nagyon szeretek síelni. Imádom a városi kirándulásokat is, meg a finom ételeket. 🙂 Szeretek új éttermeket felfedezni.
 

10. Hogyan foglalnád össze egy mondatban az első évedet a cégnél?

Izgalmas út, tanulás, fejlődés és célok elérése.

 

Matěj Bakalář, Master Data Manager

Logisztika
Blog 7 - anketa

 

1. Emlékszel az első napodra a TotalEnergiesnél?

Igen, de az első napom nem volt különösebben izgalmas. Elsősorban a vállalat történetével ismerkedtem, részt vettem a munkavédelmi és egészségügyi oktatáson, és átadták a könyvelést. A második napom viszont sokkal érdekesebb volt, mert éppen a TotalEnergies 100 éves jubileumát ünnepeltük. Pompás volt a bankett, és gyönyörű volt a helyszín. Megismertem az egész logisztikai osztályt, sok kollégát a cégtől, valamint az akkori igazgatónkat.

A következő napon, pénteken, üres irodába érkeztem, és sikerült letiltanom a számítógépemet és a chipkártyámat. A felettesemmel együtt felhívtuk – és valószínűleg fel is ébresztettük – az IT-szakemberünket. Egy fárasztó este után kellett volna bejönnie a munkahelyre, hogy mindent rendbehozzon, ezért a főnököm inkább engem küldött haza. 🙂
 

2. Mi lepett meg leginkább a kezdetekben?

A nagyvállalatokról korábban főleg a barátaim történeteiből hallottam, és nem volt túl jó hírük. Ezért is lepett meg annyira a főnököm hozzáállása, aki kihívásokkal teli feladatokat bízott rám. A kollégáim bizalmára építve sok új embert ismertem meg. Ennek köszönhetően egyre többet tudtam az üzletágról, és egyre érdekesebb projektekben vehettem részt. Hálás vagyok a HR-nek, hogy esélyt adott egy tapasztalatlan menedzsment hallgatónak.
 

3. Mi volt az első dolog, amit a gyakorlatban, menet közben tanultál meg?

Menet közben tanulom (és még mindig rengeteg dolgot kell elsajátítanom), hogyan dolgozzak együtt a vállalattal. A cég olyan, mint egy végtelen, mindenható és mindentudó rendszer, amit tisztelni kell, még akkor is, ha nem mindig értem teljesen, hogyan működik.
 

4. Volt valaki, aki sokat segített a beilleszkedésben?

A munkahelyi beilleszkedésben fontos szerepet játszott a felettesem, aki szinte minden megbeszélésre bevitt. Emberi oldalról nézve a csapatépítő programok és a vállalat által szervezett egyéb rendezvények sokat segítettek. Lehetőségem volt részt venni céges ebédeken és vacsorákon, sőt, eljutottam Magyarországra is. Ez nagyban megkönnyítette, hogy megismerjem a különböző telephelyeket.
 

5. Mikor érezted először, hogy ez a munka sokat jelent számodra?

Azt mondanám, ez egy három felvonásos történet volt. Először megismerkedtem a vállalaton belüli problémákkal és hiányosságokkal, elsősorban a folyamatok és adatok terén. Az emberekkel szinte soha nem volt gond.

Később kerültek elő a saját kompetenciák és a képzettségem, kiegészítve a kollégák támogatásával, akik bevezettek a cég különböző rendszereibe. Tudtam, mivel dolgozom, képes voltam feltárni a problémákat, és elképzelésem volt arról, hogyan lehetne azokat megoldani. Legalábbis azt hittem.

Idővel megismertem a problémák által érintett feleket. Olyan emberek voltak, akikkel kellemesen és türelmesen lehetett együtt dolgozni. Megtaláltuk azokat a megoldásokat, amelyek mindenkinek megfeleltek: vagy megkönnyítették az alkalmazottak munkáját, vagy javították az ügyfelek életét.

Röviden: a siker akkor született meg, amikor a különböző részlegekből származó tapasztalatokat összekapcsoltuk a menedzsmenttel folytatott kommunikációval.
 

6. Melyik pillanat vagy projekt volt számodra a legemlékezetesebb?

Körülbelül két hónapja dolgoztam a cégnél, amikor a felettesem elbeszélgetett velem a logisztikai költségekről. Ebből a beszélgetésből született meg a diplomamunkám, amelyet idén júniusban védtem meg.
 

7. Mi tetszik legjobban a munkádban – és mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

A számomra legnagyobb örömet jelentő feladat egyben a legnagyobb kihívás is: olyan megoldásokat találni, amelyek figyelembe veszik a kőolaj- és autóipar sokféle szereplőjének érdekeit. Ez nem egyszerű, de épp ez teszi igazán izgalmassá a munkát. Nem elég csupán kitalálni a megoldást, azt meg is kell valósítani, bemutatni, és bevonni a megfelelő embereket úgy, hogy odafigyelünk az érintett felekre, a vállalatra, irányelvekre és a szabályzatokra.
 

8. Mit tanácsolnál egy újoncnak?

Úgy gondolom, hogy a legtöbbet a különböző részlegek megismeréséből tanultam. Fontos megérteni, mit csinálnak, mit nem, mi számít az egyes vezetőknek, és milyen stílusban dolgoznak. Eddig még nem találkoztam két olyan emberrel a cégnél, akiknek ugyanolyan vezetési stílusuk lett volna, nemhogy ugyanazok a prioritásaik. Minél jobban megérti az ember, mi fontos a kollégáknak, annál sikeresebb lesz a munkája.
 

9. Mit szoktál csinálni munka után?

Munka után szívesen kimegyek a közösségi kertembe, amelyet Letňanyban bérelek. Nemrég egy barátommal együtt szedtünk 15 kiló krumplit és 2 kiló paradicsomot. Sportolni is szoktam – futok, teniszezek, korcsolyázom. És néha bejön a klasszikus program is: a barátaimmal elmegyünk a Dejvická Nádražkába, az egyik utolsó olyan prágai helyre, ahol 38 koronáért mérnek sört.
 

10. Hogyan foglalnád össze egy mondatban az első évedet a cégnél?

Egy év tele bizalommal, fejlődéssel, és azzal, hogy bepillantást nyerhettem egy nagyvállalat belső működésébe.