Skip to content

Hiperautó, amely még a szuperhősöket is lenyűgözi: Peugeot 9X8

Talán arra tippelne, hogy a legújabb „batmobilt“ mutatjuk be. Csakhogy ez nem egy sci-fi, hanem a valóság. A Peugeot 9X8 versenyautó prototípusa már 2022-ben debütál a FIA WEC világbajnokságon.

Peugeot 9X8 hiperautó - elölnézetben

 

Az összkerékhajtású hibrid Peugeot 9X8 versenyautók nem a Batmant vagy Supermant fogják szállítani, hanem a Le Mans Hypercar (LMH) elit endurance osztály szuperpilótáit. Ez a kategória váltja fel a korábbi LMP1-et.

     „Még sosem láttunk ehhez hasonlót.“

     „A 9X8 új fejezetet nyit a motorsportban.“

     „Teljesen forradalmi.“

     „Ilyen mértékű kreativitásra nem számítottam.“

     „Ez valóban a versenyautók jövője.“

Így vélekednek a Peugeot pilóták, akiknek lehetőségük volt kipróbálni az új versenyautó prototípusát. Néhányan közülük a Forma 1-ben is versenyeztek, ezért általában nem könnyű őket valamivel lenyűgözni. Az új szabályoknak köszönhetően új lehetőségek nyílnak a teljesítmény, az aerodinamika és a dizájn területén. Ennek eredménye pedig egy valóban egyedi autó.

Mitől különleges ez a hiperautó?

A Peugeot 9X8 versenyautó, melynek fejlesztésében mi is részt veszünk, kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel kiegészített benzinmotort alkalmaz.

A hátsó részben elhelyezett belsőégésű motor a Peugeot Hybrid 4500 kW teljesítményű erőforrás része. A hathengeres, 2,6 literes, 90° fokos biturbó motor rendkívül magas töltési nyomással és 500 kW (680 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A sebességváltó hétfokozatú szekvenciális egység.

Az első kerekeket 200 kW-os villanymotor hajtja, amely a szabályozás szerint 120 km/ó sebességnél kapcsol be.

A speciális, nagy energiasűrűségű, 900 V-os architektúrájú akkumulátor a Peugeot Sport és a TotalEnergies Saft leányvállalatának közös fejlesztése. Az üzemanyag és a kenőanyagok. is a TotalEnergies műhelyéből származnak.

És mi a helyzet a sebességgel?

A Peugeot 9X8 versenyzésre született. Bár az új LMH széria az alacsonyabb költségek miatt átlagosan valamivel lassúbb lesz, mint a korábbi LMP1, de az újgenerációs hiperautók a körülményektől függően várhatóan szintén elérhetik a 300 km/ó feletti végsebességet.

Ami biztosan felkelti érdeklődését, az a DESIGN. Nézze meg ezt a csodálatos videót:

Minden oldalról lenyűgöző

Loïc Duval, a legendás 24 órás Le Mans-i verseny győztese így foglalta össze:

„Vannak olyan autók, amelyekre azt mondjuk: milyen gyönyörű elölnézetből, a másiknak az oldala, a harmadik pedig a hátsó része tetszik. Látva a 9X8-at, azt kell mondanom, hogy ez minden oldalról nézve lenyűgöző!“

Élvezzük hát együtt ezt a tökéletes látványt, és próbáljunk a jövőbeli Peugeot 9X8 pilóták bőrébe bújni.

Peugeot 9X8 hiperautó - elölről és oldalnézetből

 

Kezdjük a színnel – A karosszéria és a beltér szeléniumszürke, kontrasztos zöld-sárga kriptonit színű elemekkel díszítve. A pilótafülke enyhén előrefelé nyúlik, míg a karosszéria formája egy ugrásra kész fenevad sziluettjét idézi.

Peugeot 9X8 hiperautó - hátulnézetből

 

A hátulnézet enyhén sokkoló lehet a rajongók számára. Hol a hátsó légterelő?! Az új szabályozás szerint az autón egyetlen állítható aerodinamikai elem lehet, de azt nem határozták meg, hogy ennek a hátsó légterelőnek kell lennie. A számítások és a szimulációk a hátsó szárny nélkül is jó eredményeket mutattak a tervezők számára. A formák ezáltal folyamatosabbak és harmonikusabbak, az oldalelemeket és az első kerékjárati íveket sima felületek veszik körül. A kocsi hátuljára három világító karom tette rá kézjegyét.

Peugeot 9X8 versenyautó - hátsó és oldalsó nézet

 

A Peugeot oroszlánfejet ábrázoló új logója az autó elején található, az oldalakon pedig a megvilágított változat látható. A fényszórókon és a hátsó lámpákon három oroszlánkarmos bemélyedés világít. A külső visszapillantó tükrök a karosszériába vannak integrálva, így nem akadályozzák a légáramlást. A precízen kidolgozott kerekek tökéletesen kiegészítik az autó kiegyensúlyozott és letisztult vonalú oldalelemeit. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a gumiabroncsok felső része is láthatóvá válik.

Peugeot 9X8 hiperautó - belső nézet, pilótafülke

 

Az egyik legnagyobb élmény maga a pilótafülke. A versenyautók belteréből ezidáig hiányoztak a márka sajátos jegyei. Ez azonban most megváltozott. A belső kamerás felvételek segítségével a nézők a versenyek során a versenyzőkkel együtt élvezhetik a pilótafülke nagyszerű kialakítását, a televízión keresztül is.

A Peugeot 9X8 formaterve már egy rangos díjat is elnyert – a 37. Nemzetközi Grand Prix Autófesztiválon ahol a legszebb hiperautónak nyilvánították.

Peugeot 9X8 – műszaki adatok röviden

  • Géposztály: Le Mans Hypercar (LMH)
  • Hosszúság: 5 000 mm
  • Szélesség: 2 080 mm
  • Magasság: 1 180 mm
  • Tengelytáv: 3 045 mm
  • Hajtásrendszer: Peugeot Hybrid 4 500 kW (összkerékhajtás)
  • Hátsó hajtóegység: 500 kW (680 hp), 2,6 l, V6-os biturbós, 90 fokos belsőégésű benzinmotor + hétfokozatú szekvenciális sebességváltó
  • Első hajtóegység: 200 kW villanymotor-generátor + egyfokozatú fordulatszám csökkentő
  • Akkumulátor: 90900 V-os nagy energiasűrűségű akkumulátor, a Peugeot Sport és a TotalEnergies/Saft közös fejlesztése
  • Üzemanyag és kenöanyagok: TotalEnergies

Mikor láthatjuk az új technológiát normál használatban?

A Peugeot 9X8 versenyautó jelenleg prototípus fázisban van. Éles helyzetben a FIA WEC 2022-es Endurance Világbajnokságán mutatkozik be, amely részét képezi a Le Mans-i 24 órás verseny is. A 9X8-as volánja mögött korábbi Forma-1-es pilóták is feltűnnek, mint például Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen és Paul di Resta.

CO- kibocsátás csökkentése tekintetében.

A Le Mans-i 24 órás extrém verseny remek próbatétel a Peugeot és a TotalEnergies számára. Az autók 5400 kilométert tesznek meg egy nap alatt, amely majdnem megegyezik a Forma 1-es autók által az egész szezonban megtett távval. A verseny ezáltal nemcsak sporteredmény szempontjából jelent kihívást, de a hibrid rendszer és technológia próbatétele is lesz az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 - kibocsátás csökkentése tekintetében.

A Peugeot-val együtt ígérjük, hogy a megszerzett ismereteket nemcsak a motorsport jövőjének támogatására a sorozatgyártású autók alkatrészeinek fejlesztésére, de az autó-kenőanyagok fejlesztésére is hasznosítjuk.

Drukkoljunk, hogy hamarosan az utakon is lássuk az eredményeket.

Olvassa el az alábbiakat is:

Megosztás a FacebookonMegosztás a Facebookon

Regisztráljon hírleveleinkért TotalEnergies!

És értesüljön a legérdekesebb hírekről a TotalEnergies világából

JOGI NYILATKOZAT

Az adatvédelmi irányelvekkel kapcsolatos minden információt megtalálhat a Jogi impresszum és Cookie szabályzat oldalon.

As part of the website and in accordance with the regulations on the protection of personal data, TotalEnergies, as data controller, processes your personal data such as your email address for the purpose of sending you our newsletter on the basis of our legitimate interest. Your data is kept for the duration of your subscription to our newsletter. In order to carry out the processing mentioned above, the data collected is only accessible to the site administrator and IT service providers. In accordance with the regulations in force, you have the right to access, rectify, delete your data, post-mortem directives and may also request the limitation of the processing. You also have the right to exercise your rights and ask us about the processing of your personal data by contacting [email protected] If, after contacting us, you feel that your rights are not being respected, you can submit a complaint to the competent supervisory authority. To find out more about the management of your data and your rights, please refer to the site's personal data and tracker charter.