Talán arra tippelne, hogy a legújabb „batmobilt“ mutatjuk be. Csakhogy ez nem egy sci-fi, hanem a valóság. A Peugeot 9X8 versenyautó prototípusa már 2022-ben debütál a FIA WEC világbajnokságon.
Az összkerékhajtású hibrid Peugeot 9X8 versenyautók nem a Batmant vagy Supermant fogják szállítani, hanem a Le Mans Hypercar (LMH) elit endurance osztály szuperpilótáit. Ez a kategória váltja fel a korábbi LMP1-et.
„Még sosem láttunk ehhez hasonlót.“
„A 9X8 új fejezetet nyit a motorsportban.“
„Teljesen forradalmi.“
„Ilyen mértékű kreativitásra nem számítottam.“
„Ez valóban a versenyautók jövője.“
Így vélekednek a Peugeot pilóták, akiknek lehetőségük volt kipróbálni az új versenyautó prototípusát. Néhányan közülük a Forma 1-ben is versenyeztek, ezért általában nem könnyű őket valamivel lenyűgözni. Az új szabályoknak köszönhetően új lehetőségek nyílnak a teljesítmény, az aerodinamika és a dizájn területén. Ennek eredménye pedig egy valóban egyedi autó.
Mitől különleges ez a hiperautó?
A Peugeot 9X8 versenyautó, melynek fejlesztésében mi is részt veszünk, kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel kiegészített benzinmotort alkalmaz.
A hátsó részben elhelyezett belsőégésű motor a Peugeot Hybrid 4500 kW teljesítményű erőforrás része. A hathengeres, 2,6 literes, 90° fokos biturbó motor rendkívül magas töltési nyomással és 500 kW (680 LE) teljesítménnyel rendelkezik. A sebességváltó hétfokozatú szekvenciális egység.
Az első kerekeket 200 kW-os villanymotor hajtja, amely a szabályozás szerint 120 km/ó sebességnél kapcsol be.
A speciális, nagy energiasűrűségű, 900 V-os architektúrájú akkumulátor a Peugeot Sport és a TotalEnergies Saft leányvállalatának közös fejlesztése. Az üzemanyag és a kenőanyagok. is a TotalEnergies műhelyéből származnak.
És mi a helyzet a sebességgel?
A Peugeot 9X8 versenyzésre született. Bár az új LMH széria az alacsonyabb költségek miatt átlagosan valamivel lassúbb lesz, mint a korábbi LMP1, de az újgenerációs hiperautók a körülményektől függően várhatóan szintén elérhetik a 300 km/ó feletti végsebességet.
Ami biztosan felkelti érdeklődését, az a DESIGN. Nézze meg ezt a csodálatos videót:
Minden oldalról lenyűgöző
Loïc Duval, a legendás 24 órás Le Mans-i verseny győztese így foglalta össze:
„Vannak olyan autók, amelyekre azt mondjuk: milyen gyönyörű elölnézetből, a másiknak az oldala, a harmadik pedig a hátsó része tetszik. Látva a 9X8-at, azt kell mondanom, hogy ez minden oldalról nézve lenyűgöző!“
Élvezzük hát együtt ezt a tökéletes látványt, és próbáljunk a jövőbeli Peugeot 9X8 pilóták bőrébe bújni.
Kezdjük a színnel – A karosszéria és a beltér szeléniumszürke, kontrasztos zöld-sárga kriptonit színű elemekkel díszítve. A pilótafülke enyhén előrefelé nyúlik, míg a karosszéria formája egy ugrásra kész fenevad sziluettjét idézi.
A hátulnézet enyhén sokkoló lehet a rajongók számára. Hol a hátsó légterelő?! Az új szabályozás szerint az autón egyetlen állítható aerodinamikai elem lehet, de azt nem határozták meg, hogy ennek a hátsó légterelőnek kell lennie. A számítások és a szimulációk a hátsó szárny nélkül is jó eredményeket mutattak a tervezők számára. A formák ezáltal folyamatosabbak és harmonikusabbak, az oldalelemeket és az első kerékjárati íveket sima felületek veszik körül. A kocsi hátuljára három világító karom tette rá kézjegyét.
A Peugeot oroszlánfejet ábrázoló új logója az autó elején található, az oldalakon pedig a megvilágított változat látható. A fényszórókon és a hátsó lámpákon három oroszlánkarmos bemélyedés világít. A külső visszapillantó tükrök a karosszériába vannak integrálva, így nem akadályozzák a légáramlást. A precízen kidolgozott kerekek tökéletesen kiegészítik az autó kiegyensúlyozott és letisztult vonalú oldalelemeit. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a gumiabroncsok felső része is láthatóvá válik.
Az egyik legnagyobb élmény maga a pilótafülke. A versenyautók belteréből ezidáig hiányoztak a márka sajátos jegyei. Ez azonban most megváltozott. A belső kamerás felvételek segítségével a nézők a versenyek során a versenyzőkkel együtt élvezhetik a pilótafülke nagyszerű kialakítását, a televízión keresztül is.
A Peugeot 9X8 formaterve már egy rangos díjat is elnyert – a 37. Nemzetközi Grand Prix Autófesztiválon ahol a legszebb hiperautónak nyilvánították.
Peugeot 9X8 – műszaki adatok röviden
- Géposztály: Le Mans Hypercar (LMH)
- Hosszúság: 5 000 mm
- Szélesség: 2 080 mm
- Magasság: 1 180 mm
- Tengelytáv: 3 045 mm
- Hajtásrendszer: Peugeot Hybrid 4 500 kW (összkerékhajtás)
- Hátsó hajtóegység: 500 kW (680 hp), 2,6 l, V6-os biturbós, 90 fokos belsőégésű benzinmotor + hétfokozatú szekvenciális sebességváltó
- Első hajtóegység: 200 kW villanymotor-generátor + egyfokozatú fordulatszám csökkentő
- Akkumulátor: 90900 V-os nagy energiasűrűségű akkumulátor, a Peugeot Sport és a TotalEnergies/Saft közös fejlesztése
- Üzemanyag és kenöanyagok: TotalEnergies
Mikor láthatjuk az új technológiát normál használatban?
A Peugeot 9X8 versenyautó jelenleg prototípus fázisban van. Éles helyzetben a FIA WEC 2022-es Endurance Világbajnokságán mutatkozik be, amely részét képezi a Le Mans-i 24 órás verseny is. A 9X8-as volánja mögött korábbi Forma-1-es pilóták is feltűnnek, mint például Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen és Paul di Resta.
CO2 - kibocsátás csökkentése tekintetében.
A Le Mans-i 24 órás extrém verseny remek próbatétel a Peugeot és a TotalEnergies számára. Az autók 5400 kilométert tesznek meg egy nap alatt, amely majdnem megegyezik a Forma 1-es autók által az egész szezonban megtett távval. A verseny ezáltal nemcsak sporteredmény szempontjából jelent kihívást, de a hibrid rendszer és technológia próbatétele is lesz az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 - kibocsátás csökkentése tekintetében.
A Peugeot-val együtt ígérjük, hogy a megszerzett ismereteket nemcsak a motorsport jövőjének támogatására a sorozatgyártású autók alkatrészeinek fejlesztésére, de az autó-kenőanyagok fejlesztésére is hasznosítjuk.
Drukkoljunk, hogy hamarosan az utakon is lássuk az eredményeket.
Olvassa el az alábbiakat is: