A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
A motor- és a sebességváltó olaj nem cserélhető fel.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A benzin- és dízelmotorok kenési követelményei eltérőek.
Teljesítményüket egy adott üzemanyagtípushoz az API vagy az ACEA szabványok határozzák meg, melyek megszabják az olajteljesítmény minimális követelményeit, de semmiképpen sem helyettesítik a sokkal szigorúbb gyári jóváhagyást (OEM approval) és specifikációt. Kivételt képeznek azok a járműgyártók, akik nem igényelnek gyári jóváhagyást, és csak az ACEA, API stb. szabványok követelményeit követik (egyes ázsiai gyártók).
ACEA teljesítmény specifikáció
A betű utáni szám határozza meg a teljesítményt és a konkrét követelményeket.
API teljesítmény specifikáció
Az S és C után további betűk szabályozzák a teljesítményre vonatkozó és a speciális követelményeket. Minél magasabb a betű, annál nagyobb az olaj teljesítménye, és korszerűbb motorokhoz készült.
A CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 szabványok szabályozzák a teherautók és haszongépjárművek dízelmotorjaira vonatkozó követelményeket.
A benzin- és dízelmotorok kenési követelményei eltérőek.
Teljesítményüket egy adott üzemanyagtípushoz az API vagy az ACEA szabványok határozzák meg, melyek megszabják az olajteljesítmény minimális követelményeit, de semmiképpen sem helyettesítik a sokkal szigorúbb gyári jóváhagyást (OEM approval) és specifikációt. Kivételt képeznek azok a járműgyártók, akik nem igényelnek gyári jóváhagyást, és csak az ACEA, API stb. szabványok követelményeit követik (egyes ázsiai gyártók).
ACEA teljesítmény specifikáció
A betű utáni szám határozza meg a teljesítményt és a konkrét követelményeket.
API teljesítmény specifikáció
Az S és C után további betűk szabályozzák a teljesítményre vonatkozó és a speciális követelményeket. Minél magasabb a betű, annál nagyobb az olaj teljesítménye, és korszerűbb motorokhoz készült.
A CG-4 / CH-4 / CI-4 / CJ-4 / CK-4 szabványok szabályozzák a teherautók és haszongépjárművek dízelmotorjaira vonatkozó követelményeket.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Nem, mert a négyütemű motorok nem működnek azonos körülmények között, mint a személygépkocsikban lévők (magasabb fordulatszám és hőmérséklet). A motorolaj a motorkerékpárokban a sebességváltó és a tengelykapcsoló kenésére is használható, amihez adalékanyagokra van szükség az extrém nyomásnak való ellenállás eléréséhez.
Másrészt a személygépkocsi-kenőanyagok magas hamutartalmú tisztító-adalékanyagokat tartalmaznak. A motorkerékpár-motoroknál, ha nem megfelelő olajat használnak, lerakódások képződnek a szelepeken és a dugattyúgyűrűkön, ami a szelepek megégését vagy a dugattyúk perforációját okozhatja.
Nem, mert a négyütemű motorok nem működnek azonos körülmények között, mint a személygépkocsikban lévők (magasabb fordulatszám és hőmérséklet). A motorolaj a motorkerékpárokban a sebességváltó és a tengelykapcsoló kenésére is használható, amihez adalékanyagokra van szükség az extrém nyomásnak való ellenállás eléréséhez.
Másrészt a személygépkocsi-kenőanyagok magas hamutartalmú tisztító-adalékanyagokat tartalmaznak. A motorkerékpár-motoroknál, ha nem megfelelő olajat használnak, lerakódások képződnek a szelepeken és a dugattyúgyűrűkön, ami a szelepek megégését vagy a dugattyúk perforációját okozhatja.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Ezek az olajok jobb motorvédelmet biztosítanak alacsony és magas hőmérsékleten, mint az egyfokozatú olajok, mivel optimális viszkozitást tartanak fenn a motor teljes üzemi hőmérséklet-tartományában.
Ezek az olajok jobb motorvédelmet biztosítanak alacsony és magas hőmérsékleten, mint az egyfokozatú olajok, mivel optimális viszkozitást tartanak fenn a motor teljes üzemi hőmérséklet-tartományában.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Minden TotalEnergies motorolaj alkalmas katalizátorral felszerelt járművekhez is.
Minden TotalEnergies motorolaj alkalmas katalizátorral felszerelt járművekhez is.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajcsere szükséges művelet ahhoz, hogy járműve a legjobb állapotban maradjon.
A motorolajok különféle adalékokat tartalmaznak, amelyek például tisztán tartják a motort, megakadályozzák a lerakódások képződését, javítják a nagynyomású tulajdonságokat stb. Működés közben ezek az adalékanyagok kimerülnek, és az olaj elveszti eredeti tulajdonságait, valamint üzemeltetés közben lekopott fémrészecskék és szennyeződések kerülnek az olajba. Ezen okok miatt szükséges a rendszeres olajcsere.
Olajcseréért keressen fel egy hivatalos márkaszervizt.
Az olajcsere szükséges művelet ahhoz, hogy járműve a legjobb állapotban maradjon.
A motorolajok különféle adalékokat tartalmaznak, amelyek például tisztán tartják a motort, megakadályozzák a lerakódások képződését, javítják a nagynyomású tulajdonságokat stb. Működés közben ezek az adalékanyagok kimerülnek, és az olaj elveszti eredeti tulajdonságait, valamint üzemeltetés közben lekopott fémrészecskék és szennyeződések kerülnek az olajba. Ezen okok miatt szükséges a rendszeres olajcsere.
Olajcseréért keressen fel egy hivatalos márkaszervizt.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A csereintervallum hosszát mindig az adott jármű gyártója határozza meg.
Az olajcsere általában 1-2 éves időközönként vagy 15 000–30 000 km megtétele után időszerű. A csereintervallumot a belső vizsgálatok és a járműgyártó tesztjei alapján határozzák meg.
Ha úgy dönt, hogy a gyártó által javasoltnál korábban cseréli ki a motorolajat, biztosan nem károsítja a motort, ha pedig megerőltető körülmények között üzemelteti a járművet, akkor a legtöbb szakértő a csereintervallum 30-50%-os csökkentését javasolja.
Ha nem biztos abban, hogy melyik motorolajat használja, vagy hány kilométer után cserélje ki, javasoljuk, hogy keressen fel egy hivatalos márkaszervizt, ahol szakszerű tanácsot adnak.
A csereintervallum hosszát mindig az adott jármű gyártója határozza meg.
Az olajcsere általában 1-2 éves időközönként vagy 15 000–30 000 km megtétele után időszerű. A csereintervallumot a belső vizsgálatok és a járműgyártó tesztjei alapján határozzák meg.
Ha úgy dönt, hogy a gyártó által javasoltnál korábban cseréli ki a motorolajat, biztosan nem károsítja a motort, ha pedig megerőltető körülmények között üzemelteti a járművet, akkor a legtöbb szakértő a csereintervallum 30-50%-os csökkentését javasolja.
Ha nem biztos abban, hogy melyik motorolajat használja, vagy hány kilométer után cserélje ki, javasoljuk, hogy keressen fel egy hivatalos márkaszervizt, ahol szakszerű tanácsot adnak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Oldószerekre a festékiparban, gyógyszeriparban, vegyiparban és gumiiparban van a legnagyobb igény. Emellett speciális felhasználási területeket is találunk, mint például a növényvédő szerek vagy tisztítószerek és illatszerek gyártása.
Oldószerekre a festékiparban, gyógyszeriparban, vegyiparban és gumiiparban van a legnagyobb igény. Emellett speciális felhasználási területeket is találunk, mint például a növényvédő szerek vagy tisztítószerek és illatszerek gyártása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékok rendkívül tiszta, egyénileg kialakított, szénhidrogén-alapú oldószerek, amelyek különféle alkalmazási területeken használhatók, például a kozmetikai iparban, fúróiszaphoz, növényvédelmi szereknél, kenőanyagoknál, festékeknél, nyomtatótintáknál stb. Ezek az oldószerek
n-paraffint, izoparaffint és ciklikus paraffinokat tartalmaznak, amelyek széneloszlása rendkívüli mértékben ellenőrzött, hogy biztosítva legyenek az egyes alkalmazásokhoz szükséges megfelelő tulajdonságok.
TotalEnergies Fluids ezen oldószereket a franciaországi Oudalle-ben és az egyesült államokbeli Bayportban található csúcstechnológiás létesítményeiben állítja elő.
A különleges folyadékok rendkívül tiszta, egyénileg kialakított, szénhidrogén-alapú oldószerek, amelyek különféle alkalmazási területeken használhatók, például a kozmetikai iparban, fúróiszaphoz, növényvédelmi szereknél, kenőanyagoknál, festékeknél, nyomtatótintáknál stb. Ezek az oldószerek
n-paraffint, izoparaffint és ciklikus paraffinokat tartalmaznak, amelyek széneloszlása rendkívüli mértékben ellenőrzött, hogy biztosítva legyenek az egyes alkalmazásokhoz szükséges megfelelő tulajdonságok.
TotalEnergies Fluids ezen oldószereket a franciaországi Oudalle-ben és az egyesült államokbeli Bayportban található csúcstechnológiás létesítményeiben állítja elő.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékokat a legkorszerűbb HDA© technológiával állítjuk elő. Hatalmas energiákat fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, hogy kiválasszuk a legjobb nyersanyagot a HDA folyamathoz. Ezek a nyersanyagok ellenőrzött katalitikus reakción mennek keresztül, nagy nyomású tiszta hidrogén jelenlétében.
HDA© egységeink speciálisan kialakított lepárlótornyokhoz kapcsolódnak, amelyek lehetővé teszik számunkra a kellő ellenőrzést, hogy pontosan a megfelelő termékeket gyártsuk ügyfeleinknek.
A különleges folyadékokat a legkorszerűbb HDA© technológiával állítjuk elő. Hatalmas energiákat fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, hogy kiválasszuk a legjobb nyersanyagot a HDA folyamathoz. Ezek a nyersanyagok ellenőrzött katalitikus reakción mennek keresztül, nagy nyomású tiszta hidrogén jelenlétében.
HDA© egységeink speciálisan kialakított lepárlótornyokhoz kapcsolódnak, amelyek lehetővé teszik számunkra a kellő ellenőrzést, hogy pontosan a megfelelő termékeket gyártsuk ügyfeleinknek.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különleges folyadékokat az adott alkalmazástól függő fizikai és kémiai tulajdonságok jellemzik. Ilyen kulcsjellemző például a forrástartomány, a kinematikai viszkozitás, a sűrűség, a lobbanáspont, a dermedéspont, az anilinpont stb. Az összes HDA termékünk aromás vegyületektől mentes, és minden gyártási tételnél szigorúan ellenőrizzük az aromás vegyületek tartalmát.
A különleges folyadékokat az adott alkalmazástól függő fizikai és kémiai tulajdonságok jellemzik. Ilyen kulcsjellemző például a forrástartomány, a kinematikai viszkozitás, a sűrűség, a lobbanáspont, a dermedéspont, az anilinpont stb. Az összes HDA termékünk aromás vegyületektől mentes, és minden gyártási tételnél szigorúan ellenőrizzük az aromás vegyületek tartalmát.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Lehet, hogy néhányan kíváncsiak rá, mi is az a fékfolyadék? Vagy mire szolgál?
A hidraulikus fékrendszerekben a fékfolyadék a fékerőt továbbítja a pedálon lévő lábról a fékekre. A fékfolyadék az egyik legfontosabb folyadék az autóban, ez a kapcsolat a fékpedál és a fékbetét mechanikai hatása között, amely súrlódást hoz létre a jármű lassítása érdekében.
A közlekedésbiztonság szempontjából fontos a megfelelő fékfolyadék használata, és annak szintjét mindig az ajánlott szinten kell tartani.
Lehet, hogy néhányan kíváncsiak rá, mi is az a fékfolyadék? Vagy mire szolgál?
A hidraulikus fékrendszerekben a fékfolyadék a fékerőt továbbítja a pedálon lévő lábról a fékekre. A fékfolyadék az egyik legfontosabb folyadék az autóban, ez a kapcsolat a fékpedál és a fékbetét mechanikai hatása között, amely súrlódást hoz létre a jármű lassítása érdekében.
A közlekedésbiztonság szempontjából fontos a megfelelő fékfolyadék használata, és annak szintjét mindig az ajánlott szinten kell tartani.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékot rendszeresen ellenőrizni és cserélni kell.
A fékfolyadék mennyiségének, azaz a szintjének ellenőrzése:
1. lépés:
Parkolja le a járművet sík terepen és húzza be a kéziféket.
2. lépés:
Nyissa fel a motorháztetőt és biztonságosan rögzítse azt.
3. lépés:
Keresse meg a fékfolyadék-tartályt. Egyszerű: ez egy kicsi, félig átlátszó tartály a motortérben, általában a kormánykerék oldalán. A főfékhengerhez csatlakozik, amely egy kis fémszerkezet a motortérben, a fékpedál közelében.
4. lépés:
A fékfolyadék ellenőrzése viszonylag egyszerű. Győződjön meg arról, hogy a fékfolyadék szintje a tartályon lévő MIN és MAX jelzések között van. A folyadéknak világos aranybarna színűnek kell lennie.
Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelzés alatt van, javasoljuk, hogy keressen fel egy szakképzett szerelőt, aki megvizsgálja, hogy az alacsony szint oka a fékbetét kopása vagy a fékfolyadék szivárgása.
A fékfolyadékot rendszeresen ellenőrizni és cserélni kell.
A fékfolyadék mennyiségének, azaz a szintjének ellenőrzése:
1. lépés:
Parkolja le a járművet sík terepen és húzza be a kéziféket.
2. lépés:
Nyissa fel a motorháztetőt és biztonságosan rögzítse azt.
3. lépés:
Keresse meg a fékfolyadék-tartályt. Egyszerű: ez egy kicsi, félig átlátszó tartály a motortérben, általában a kormánykerék oldalán. A főfékhengerhez csatlakozik, amely egy kis fémszerkezet a motortérben, a fékpedál közelében.
4. lépés:
A fékfolyadék ellenőrzése viszonylag egyszerű. Győződjön meg arról, hogy a fékfolyadék szintje a tartályon lévő MIN és MAX jelzések között van. A folyadéknak világos aranybarna színűnek kell lennie.
Ha a fékfolyadék szintje a MIN jelzés alatt van, javasoljuk, hogy keressen fel egy szakképzett szerelőt, aki megvizsgálja, hogy az alacsony szint oka a fékbetét kopása vagy a fékfolyadék szivárgása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Azt ajánljuk, hogy a fagyálló folyadék cseréjét bízza a szerviz szakembereire.
A fagyálló folyadék cseréjét célszerű szakszervizben elvégeztetni, tekintettel a csere bonyolultságára, valamint arra, hogy a hűtőfolyadék káros a környezetre és az élő szervezetekre.
Azt ajánljuk, hogy a fagyálló folyadék cseréjét bízza a szerviz szakembereire.
A fagyálló folyadék cseréjét célszerű szakszervizben elvégeztetni, tekintettel a csere bonyolultságára, valamint arra, hogy a hűtőfolyadék káros a környezetre és az élő szervezetekre.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A betöltőnyíláson keresztül (általában olajkannával jelölt) töltse fel a motort olajjal az olajszintmérő pálcán jelzett maximális szintig – ne többet.
A feltöltéshez ugyanazon paraméterek és elvek szerint választjuk ki az olajat, mint a cseréhez.
Az azonos gyári jóváhagyással (OEM approval) rendelkező és esetleg a járműgyártó által jóváhagyott SAE viszkozitási tartományoknak megfelelő olajok műszakilag korlátozás nélkül kiegészíthetik egymást.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
A betöltőnyíláson keresztül (általában olajkannával jelölt) töltse fel a motort olajjal az olajszintmérő pálcán jelzett maximális szintig – ne többet.
A feltöltéshez ugyanazon paraméterek és elvek szerint választjuk ki az olajat, mint a cseréhez.
Az azonos gyári jóváhagyással (OEM approval) rendelkező és esetleg a járműgyártó által jóváhagyott SAE viszkozitási tartományoknak megfelelő olajok műszakilag korlátozás nélkül kiegészíthetik egymást.
Lehetőség szerint a feltöltéshez ugyanazt az olajtípust használja, amilyen éppen a motorban van.
Néha megtörténhet, hogy mindenképpen fel kell tölteni az olajat, de nem áll rendelkezésére olyan termék, amely megfelelne az előírt gyári szabványnak vagy viszkozitási tartománynak. Mit lehet tenni?
Ebben az esetben bármilyen hasonló olajat használhat a feltöltéshez, miközben ajánlott legalább a következő követelmények teljesítése:
Általában a motor olajfeltöltési mennyiségének maximum 10%-át javasolt utántölteni. Ha valóban feltétlenül olajat kell tölteni a motorba, és nem tudja teljesíteni a viszkozitási tartományra és az ún. low saps olajra vonatkozó követelményeket, töltse fel a rendelkezésre álló motorolajjal. A magyarázat itt egyszerű: bármilyen olaj jobb a motorban, mint semmilyen olaj.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A megfelelő kenőanyagnak meg kell felelnie a nemzetközi előírásoknak (ACEA, API, ILSAC, JASO), valamint az adott gyártó specifikációinak (pl. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Először a járműhöz kapott kézikönyvben ellenőrizze, milyen specifikációkat ír elő jármű gyártója (pl. VW504.00/507.00). Vegye figyelembe az ajánlott SAE viszkozitási tartományt is (pl.: 0W-20; 5W-30 stb.), amennyiben meg van adva.
A TotalEnergies kiváló minőségű kenőanyagokat kínál. Vegye figyelembe a járműgyártó ún. low SAPS olaj használatára vonatkozó előírásait is, különösen az FAP részecskeszűrővel felszerelt járművek esetében.
A megfelelő kenőanyagnak meg kell felelnie a nemzetközi előírásoknak (ACEA, API, ILSAC, JASO), valamint az adott gyártó specifikációinak (pl. Renault RN0710, PSA B71 2290, BMW LL-04, ...).
Először a járműhöz kapott kézikönyvben ellenőrizze, milyen specifikációkat ír elő jármű gyártója (pl. VW504.00/507.00). Vegye figyelembe az ajánlott SAE viszkozitási tartományt is (pl.: 0W-20; 5W-30 stb.), amennyiben meg van adva.
A TotalEnergies kiváló minőségű kenőanyagokat kínál. Vegye figyelembe a járműgyártó ún. low SAPS olaj használatára vonatkozó előírásait is, különösen az FAP részecskeszűrővel felszerelt járművek esetében.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Napjainkban a fékfolyadékok három típusáról beszélhetünk:
Napjainkban a fékfolyadékok három típusáról beszélhetünk:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékok három fő összetevőből állnak.
Hígítószer 60 - 90 %
A poliglikoloknak magas a viszkozitása, ezért alacsony viszkozitású termékkel (poliglikol-éterekkel) kell hígítani őket. A poliglikol-éterek oldószerként vannak jelen a folyadékban. A poliglikolokat és az összes többi komponenst úgy kell feloldani, hogy homogén folyadékot képezzen, amely minden hőmérsékleten kielégítő tulajdonságokat biztosít.
Kenőanyag alap 5 - 30 %
A poliglikolokat a fékfolyadékok térfogatának 30%-ig olajként használják. Ezeket alkilén-oxidok (etilén és propilén) és bifunkciós komponensek, például diolok vagy víz reakciójával állítják elő.
Adalékanyagok 2 - 5%
A fékfolyadékok általában 5% adalékanyagot is tartalmaznak. A fékrendszer fém részeinek korrózió elleni védelme érdekében korróziógátlókat és antioxidánsokat adnak hozzá, hogy csökkentsék a glikol-éter-poliglikolok oxidatív lebomlását, valamint lassítsák az olajok és gyanták öregedéséből származó savas termékek képződését. Ez a két fajta inhibitor szükséges a fékfolyadék hosszú és kielégítő élettartamának biztosításához.
A fékfolyadékok három fő összetevőből állnak.
Hígítószer 60 - 90 %
A poliglikoloknak magas a viszkozitása, ezért alacsony viszkozitású termékkel (poliglikol-éterekkel) kell hígítani őket. A poliglikol-éterek oldószerként vannak jelen a folyadékban. A poliglikolokat és az összes többi komponenst úgy kell feloldani, hogy homogén folyadékot képezzen, amely minden hőmérsékleten kielégítő tulajdonságokat biztosít.
Kenőanyag alap 5 - 30 %
A poliglikolokat a fékfolyadékok térfogatának 30%-ig olajként használják. Ezeket alkilén-oxidok (etilén és propilén) és bifunkciós komponensek, például diolok vagy víz reakciójával állítják elő.
Adalékanyagok 2 - 5%
A fékfolyadékok általában 5% adalékanyagot is tartalmaznak. A fékrendszer fém részeinek korrózió elleni védelme érdekében korróziógátlókat és antioxidánsokat adnak hozzá, hogy csökkentsék a glikol-éter-poliglikolok oxidatív lebomlását, valamint lassítsák az olajok és gyanták öregedéséből származó savas termékek képződését. Ez a két fajta inhibitor szükséges a fékfolyadék hosszú és kielégítő élettartamának biztosításához.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékek a fékpedál lenyomásával aktiválódnak, általában egy fékrásegítő segítségével.
A főfékhengerben előállított nyomást a hidraulikus fékrendszer minden irányban egyenletesen továbbítja.
A fékfolyadék nyomást gyakorol a fék munkahengerek és a féknyergek dugattyúira, amelyek e nyomás változásának megfelelően mozognak. A fékdugattyúk a fékbetéteket a féktárcsákhoz nyomják, növelve a fékbetétek és a tárcsa közötti súrlódást és lassítva az adott kerék forgását.
A fékek a fékpedál lenyomásával aktiválódnak, általában egy fékrásegítő segítségével.
A főfékhengerben előállított nyomást a hidraulikus fékrendszer minden irányban egyenletesen továbbítja.
A fékfolyadék nyomást gyakorol a fék munkahengerek és a féknyergek dugattyúira, amelyek e nyomás változásának megfelelően mozognak. A fékdugattyúk a fékbetéteket a féktárcsákhoz nyomják, növelve a fékbetétek és a tárcsa közötti súrlódást és lassítva az adott kerék forgását.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Alacsony összenyomhatóság
Az alacsony összenyomhatóságot akkor is fenn kell tartani, ha a hőmérséklet és a nyomás változik.
Forráspont megtartása (nedves forráspont)
A nedvesség szinte minden fékrendszerben jelen van, annak ellenére, hogy a járműgyártók igyekeznek kiküszöbölni ezt a jelenséget.
A hőmérséklet változásával a vízmolekulák a fékfolyadékban kicsapódhatnak, és korróziót okozhatnak a vezetékekben és a féknyergekben. Intenzív fékezés és a fékfolyadék magas hőmérséklete során a nedvességből mikrobuborékok képződhetnek, amelyek csökkentik a fékfolyadék összenyomhatóságát és ezáltal a fékek hatékonyságát.
Alacsony fagyáspont
A fékrendszer megbízható és egyenletes működéséhez a fékfolyadéknak állandó viszkozitást kell fenntartania széles hőmérséklet-tartományban, beleértve a rendkívül alacsony hőmérsékleteket is. Ez különösen fontos az ABS, kipörgésgátló és stabilitásszabályozó rendszerrel, stb. rendelkező gépkocsiknál.
Mozgó alkatrészek kenése
A fékrendszer minden mozgó alkatrészének, például a fékhengereknek vagy a dob- vagy tárcsafékekben lévő féknyereg dugattyúknak, szabadon kell mozogniuk. Ebből kifolyólag poliglikolokat adnak hozzá a súrlódás és a kopás csökkentése érdekében.
Anyagkompatibilitás
A fékfolyadéknak kompatibilisnek kell lennie a fékrendszer anyagaival. Duzzadási és tömítési vizsgálatokat végeznek különböző hőmérsékleteken szabványosított SBR és EPDM gumimintákon és az OEM gyártók által használt elasztomereken. A vizsgálatok során a minták térfogatának, átmérőjének és keménységének a változását mérik.
Korrózióvédelem
Korróziógátló anyagokat adnak a fékfolyadékhoz, hogy megvédjék az alkatrészek, például féknyergekben és hengerekben alkalmazott fémeket.
Oxidációállóság és hőstabilitás
A fékezés a mozgási energia hővé alakítása súrlódás révén. A keletkező hőmennyiség jelentős, és a jármű tömegétől és sebességétől függ.
Ennek ellenére szélsőséges működési körülmények között a fékfolyadékok hőmérséklete elérheti a 200 °C-ot is. A hőstabilitást a glikol-éter komponensek minősége, valamint az antioxidánsok mennyisége és jellege határozza meg, amelyek javítják a hőstabilitást és megakadályozzák az öregedést, ill. olajkomponensek oxidációját és átalakulását savas komponensekké.
Alacsony összenyomhatóság
Az alacsony összenyomhatóságot akkor is fenn kell tartani, ha a hőmérséklet és a nyomás változik.
Forráspont megtartása (nedves forráspont)
A nedvesség szinte minden fékrendszerben jelen van, annak ellenére, hogy a járműgyártók igyekeznek kiküszöbölni ezt a jelenséget.
A hőmérséklet változásával a vízmolekulák a fékfolyadékban kicsapódhatnak, és korróziót okozhatnak a vezetékekben és a féknyergekben. Intenzív fékezés és a fékfolyadék magas hőmérséklete során a nedvességből mikrobuborékok képződhetnek, amelyek csökkentik a fékfolyadék összenyomhatóságát és ezáltal a fékek hatékonyságát.
Alacsony fagyáspont
A fékrendszer megbízható és egyenletes működéséhez a fékfolyadéknak állandó viszkozitást kell fenntartania széles hőmérséklet-tartományban, beleértve a rendkívül alacsony hőmérsékleteket is. Ez különösen fontos az ABS, kipörgésgátló és stabilitásszabályozó rendszerrel, stb. rendelkező gépkocsiknál.
Mozgó alkatrészek kenése
A fékrendszer minden mozgó alkatrészének, például a fékhengereknek vagy a dob- vagy tárcsafékekben lévő féknyereg dugattyúknak, szabadon kell mozogniuk. Ebből kifolyólag poliglikolokat adnak hozzá a súrlódás és a kopás csökkentése érdekében.
Anyagkompatibilitás
A fékfolyadéknak kompatibilisnek kell lennie a fékrendszer anyagaival. Duzzadási és tömítési vizsgálatokat végeznek különböző hőmérsékleteken szabványosított SBR és EPDM gumimintákon és az OEM gyártók által használt elasztomereken. A vizsgálatok során a minták térfogatának, átmérőjének és keménységének a változását mérik.
Korrózióvédelem
Korróziógátló anyagokat adnak a fékfolyadékhoz, hogy megvédjék az alkatrészek, például féknyergekben és hengerekben alkalmazott fémeket.
Oxidációállóság és hőstabilitás
A fékezés a mozgási energia hővé alakítása súrlódás révén. A keletkező hőmennyiség jelentős, és a jármű tömegétől és sebességétől függ.
Ennek ellenére szélsőséges működési körülmények között a fékfolyadékok hőmérséklete elérheti a 200 °C-ot is. A hőstabilitást a glikol-éter komponensek minősége, valamint az antioxidánsok mennyisége és jellege határozza meg, amelyek javítják a hőstabilitást és megakadályozzák az öregedést, ill. olajkomponensek oxidációját és átalakulását savas komponensekké.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
DOT 3 fékfolyadék
A DOT 3 fékfolyadékok általában glikol-éter alapúak. Az FMVSS116 szabvány azonban nem határozza meg a fékfolyadékok kémiai összetételét, csak a folyadék fizikai tulajdonságait szabályozza.
DOT 4 fékfolyadékok
A DOT 4 fékfolyadékok glikol-éter alapúak, de emellett bórsav-észtereket is tartalmaznak, hogy javítsák a folyadékok egyes tulajdonságait, beleértve a száraz és nedves forráspontok növelését.
A DOT 4 fékfolyadékok stabilabbak és száraz forráspontúak (új, nem használt folyadék). Amint a folyadékot betöltik a fékrendszerbe és elkezdik használni, a légköri nedvesség abszorpciója megkezdődik, és a forráspontja (nedves forráspont) csökkenni kezd. Az FMVSS116 szabvány szerint a DOT 4 fékfolyadékok minimális száraz forráspontja 230 °C, minimális nedves forráspontja pedig 155 °C kell legyen.
DOT 3 fékfolyadék
A DOT 3 fékfolyadékok általában glikol-éter alapúak. Az FMVSS116 szabvány azonban nem határozza meg a fékfolyadékok kémiai összetételét, csak a folyadék fizikai tulajdonságait szabályozza.
DOT 4 fékfolyadékok
A DOT 4 fékfolyadékok glikol-éter alapúak, de emellett bórsav-észtereket is tartalmaznak, hogy javítsák a folyadékok egyes tulajdonságait, beleértve a száraz és nedves forráspontok növelését.
A DOT 4 fékfolyadékok stabilabbak és száraz forráspontúak (új, nem használt folyadék). Amint a folyadékot betöltik a fékrendszerbe és elkezdik használni, a légköri nedvesség abszorpciója megkezdődik, és a forráspontja (nedves forráspont) csökkenni kezd. Az FMVSS116 szabvány szerint a DOT 4 fékfolyadékok minimális száraz forráspontja 230 °C, minimális nedves forráspontja pedig 155 °C kell legyen.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékrendszerrel szembeni folyamatosan növekvő, egyúttal a fékbetétek károsanyag-kibocsátásának csökkentésére irányuló igények arra készteti a járműgyártókat, hogy új és szigorúbb követelményeket fogadjanak el a fékfolyadékokkal kapcsolatban.
Ilyenek például a DOT 4+ vagy DOT 4 OEM jelzésű folyadékok, amelyek többek között a DOT 4 előírásban előírtnál magasabb nedves és száraz forrásponttal rendelkeznek.
A fékrendszerrel szembeni folyamatosan növekvő, egyúttal a fékbetétek károsanyag-kibocsátásának csökkentésére irányuló igények arra készteti a járműgyártókat, hogy új és szigorúbb követelményeket fogadjanak el a fékfolyadékokkal kapcsolatban.
Ilyenek például a DOT 4+ vagy DOT 4 OEM jelzésű folyadékok, amelyek többek között a DOT 4 előírásban előírtnál magasabb nedves és száraz forrásponttal rendelkeznek.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékok élettartama korlátozott, nemcsak a vízfelvétel miatt, hanem azért is, mert a korróziógátlók és stabilizátorok idővel veszítik hatásukat. Üledékek is keletkezhetnek.
A legtöbb szakértő egyetért azzal, hogy a glikol alapú fékfolyadékokat (DOT 3 fékfolyadék, DOT 4 fékfolyadék, DOT 5.1 fékfolyadék) 2-3 évente cserélni kell. Ez egybevág a legtöbb járműgyártó ajánlásával, akik rendszeres fékfolyadékcserét követelnek a rendszer megbízhatóságának és biztonságának biztosítása érdekében.
A fékfolyadékok élettartama korlátozott, nemcsak a vízfelvétel miatt, hanem azért is, mert a korróziógátlók és stabilizátorok idővel veszítik hatásukat. Üledékek is keletkezhetnek.
A legtöbb szakértő egyetért azzal, hogy a glikol alapú fékfolyadékokat (DOT 3 fékfolyadék, DOT 4 fékfolyadék, DOT 5.1 fékfolyadék) 2-3 évente cserélni kell. Ez egybevág a legtöbb járműgyártó ajánlásával, akik rendszeres fékfolyadékcserét követelnek a rendszer megbízhatóságának és biztonságának biztosítása érdekében.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadék nem minősül utántöltendő folyadéknak.
Ha alacsony a szintje, akkor általában valamilyen probléma van.
A fékfolyadékkal végzett munka alapvető biztonsági óvintézkedései:
A fékfolyadék nem minősül utántöltendő folyadéknak.
Ha alacsony a szintje, akkor általában valamilyen probléma van.
A fékfolyadékkal végzett munka alapvető biztonsági óvintézkedései:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fékfolyadékot eredeti csomagolásában, tiszta, száraz helyen, 10-30°C hőmérsékleten kell tárolni.
Mindig az eredeti, jól lezárt csomagolást használja, hogy megakadályozza a víz abszorpcióját. Megfelelő körülmények között az új, sértetlen és bontatlan csomagolású fékfolyadék eltarthatósága legalább 2 év.
Tekintettel arra, hogy a fékfolyadékok erősen higroszkopikusak (elnyelik a légköri nedvességet), nem javasoljuk a már felbontott csomagok tárolását. Felbontás után a tartalmát a lehető leghamarabb (több hónapon belül) el kell használni. Emiatt érdemes megfontolni a folyadékok nagy kiszerelésben, például 208 literes hordókban történő vásárlását.
A fékfolyadékot eredeti csomagolásában, tiszta, száraz helyen, 10-30°C hőmérsékleten kell tárolni.
Mindig az eredeti, jól lezárt csomagolást használja, hogy megakadályozza a víz abszorpcióját. Megfelelő körülmények között az új, sértetlen és bontatlan csomagolású fékfolyadék eltarthatósága legalább 2 év.
Tekintettel arra, hogy a fékfolyadékok erősen higroszkopikusak (elnyelik a légköri nedvességet), nem javasoljuk a már felbontott csomagok tárolását. Felbontás után a tartalmát a lehető leghamarabb (több hónapon belül) el kell használni. Emiatt érdemes megfontolni a folyadékok nagy kiszerelésben, például 208 literes hordókban történő vásárlását.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A DOT 3, DOT 4 és DOT 5.1 kategóriájú fékfolyadékok csak azonos szabványú fékfolyadékokkal keverhetőek.
Ennek oka, hogy a DOT szabványos termékek tartalmazzák a kompatibilitási teszteket is. Magas forráspontú fékfolyadék és alacsony forráspontú fékfolyadék elegyítése azonban olyan keveréket eredményez, amelynek tulajdonságai és teljesítménye a kevésbé hatékony fékfolyadék szintjére csökken.
A DOT 3, DOT 4 és DOT 5.1 kategóriájú fékfolyadékok csak azonos szabványú fékfolyadékokkal keverhetőek.
Ennek oka, hogy a DOT szabványos termékek tartalmazzák a kompatibilitási teszteket is. Magas forráspontú fékfolyadék és alacsony forráspontú fékfolyadék elegyítése azonban olyan keveréket eredményez, amelynek tulajdonságai és teljesítménye a kevésbé hatékony fékfolyadék szintjére csökken.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A használt olajat ne dobja a háztartási hulladékba! A használt olajat, annak csomagolását és az olajszűrőt vigye a gyűjtőudvarba.
A használt olajat ne dobja a háztartási hulladékba! A használt olajat, annak csomagolását és az olajszűrőt vigye a gyűjtőudvarba.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Optimális körülmények között (eredeti, bontatlan csomagolásban, kb. 5 °C és 35 °C közötti környezeti hőmérsékleten, amennyiben nincs kitéve közvetlen napfénynek) a felhasználhatósági idő gyártástól számított legalább 3 év.
Ne dobja a régi olajat a szemétbe. Az olajat újra kell hasznosítani.
Optimális körülmények között (eredeti, bontatlan csomagolásban, kb. 5 °C és 35 °C közötti környezeti hőmérsékleten, amennyiben nincs kitéve közvetlen napfénynek) a felhasználhatósági idő gyártástól számított legalább 3 év.
Ne dobja a régi olajat a szemétbe. Az olajat újra kell hasznosítani.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajviszkozitás vagy folyékonyság a folyadék belső súrlódásának mértéke. Motorolajok esetében a SAE (Society of Automotive Engineers) módszertana szerinti viszkozitási tartományokban van megadva.
Az olajviszkozitás vagy folyékonyság a folyadék belső súrlódásának mértéke. Motorolajok esetében a SAE (Society of Automotive Engineers) módszertana szerinti viszkozitási tartományokban van megadva.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Olajaink összetevőit úgy alakítottuk ki, hogy a végtermékek optimális eredményt érjenek el. Ezenkívül az adalékanyagok hozzáadása nem kívánt reakciókat okozhat, és megzavarhatja a meglévő adalékanyagok stabilitását. Egyes járműgyártók tiltják is az adalékanyagok hozzáadását az olajokhoz.
Olajaink összetevőit úgy alakítottuk ki, hogy a végtermékek optimális eredményt érjenek el. Ezenkívül az adalékanyagok hozzáadása nem kívánt reakciókat okozhat, és megzavarhatja a meglévő adalékanyagok stabilitását. Egyes járműgyártók tiltják is az adalékanyagok hozzáadását az olajokhoz.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® egy vizes oldat, amely 32,5% nagy tisztaságú karbamidot és 67,5% ioncserélt vizet tartalmaz, így megfelel az ISO 22241 szabványnak. A karbamidot szintetikusan állítják elő ammóniából és CO2-ból (szén-dioxidból).
Az AdBlue®-t SCR (Selective Catalytic Reduction) technológiával ellátott járművekben használják, például nehéz haszongépjárművekben, buszokban, hulladékgyűjtő járművekben és 2014 szeptembere óta egyes dízelmotoros személygépkocsikban. A biológiailag lebomló, vízben oldódó és színtelen AdBlue® termék -11 °C-on kristályosodik és 80 °C feletti hőmérsékleten ammónia szabadul fel.
Az AdBlue® a Német Autóipari Szövetség (VDA) bejegyzett védjegye.
Az AdBlue® egy vizes oldat, amely 32,5% nagy tisztaságú karbamidot és 67,5% ioncserélt vizet tartalmaz, így megfelel az ISO 22241 szabványnak. A karbamidot szintetikusan állítják elő ammóniából és CO2-ból (szén-dioxidból).
Az AdBlue®-t SCR (Selective Catalytic Reduction) technológiával ellátott járművekben használják, például nehéz haszongépjárművekben, buszokban, hulladékgyűjtő járművekben és 2014 szeptembere óta egyes dízelmotoros személygépkocsikban. A biológiailag lebomló, vízben oldódó és színtelen AdBlue® termék -11 °C-on kristályosodik és 80 °C feletti hőmérsékleten ammónia szabadul fel.
Az AdBlue® a Német Autóipari Szövetség (VDA) bejegyzett védjegye.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Kombinációban az SCR technológiával az AdBlue®
a NOx (nitrogén-oxidok a dízel járművének kipufogógázában) 85%-át ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítja. Ezzel drasztikusan csökken a NOx-kibocsátás, amely a légszennyezés fő forrása.
Kombinációban az SCR technológiával az AdBlue®
a NOx (nitrogén-oxidok a dízel járművének kipufogógázában) 85%-át ártalmatlan nitrogénné és vízgőzzé alakítja. Ezzel drasztikusan csökken a NOx-kibocsátás, amely a légszennyezés fő forrása.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
SCR (Selective Catalytic Reduction) a dízelmotoros járművek kipufogógáz-kezelési technológiájának elnevezése, amely az AdBlue® használatának köszönhetően a nitrogén-oxidokat (NOx) vízgőzzé és nitrogénné alakítja. A levegő, amit belélegzünk, 80%-ban nitrogénből áll, ami teljesen ártalmatlan.
SCR (Selective Catalytic Reduction) a dízelmotoros járművek kipufogógáz-kezelési technológiájának elnevezése, amely az AdBlue® használatának köszönhetően a nitrogén-oxidokat (NOx) vízgőzzé és nitrogénné alakítja. A levegő, amit belélegzünk, 80%-ban nitrogénből áll, ami teljesen ártalmatlan.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® tartály kapacitása a jármű típusától is függ. Általában 8 és 25 liter között van. Ezen információkért forduljon a kereskedőhöz vagy olvassa el járműve használati útmutatóját.
Az AdBlue® tartály kapacitása a jármű típusától is függ. Általában 8 és 25 liter között van. Ezen információkért forduljon a kereskedőhöz vagy olvassa el járműve használati útmutatóját.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az üzemanyagokhoz hasonlóan a fogyasztást itt is több tényező befolyásolja: a jármű típusa, a motor típusa, a jármű terhelése, az időjárási viszonyok (hó, szél, eső stb.) és a vezetési stílus. Ezenkívül az AdBlue® tartály mérete jelentősen különbözhet, így az utántöltés gyakorisága elsősorban a járműtől függ.
Nehéz haszongépjárművek esetében a szintjelzés a tartály bal oldalán található. Személygépkocsiknál a tank kiürülése előtt 2400 km-rel figyelmeztető lámpa jelenik meg a műszerfalon.
Az üzemanyagokhoz hasonlóan a fogyasztást itt is több tényező befolyásolja: a jármű típusa, a motor típusa, a jármű terhelése, az időjárási viszonyok (hó, szél, eső stb.) és a vezetési stílus. Ezenkívül az AdBlue® tartály mérete jelentősen különbözhet, így az utántöltés gyakorisága elsősorban a járműtől függ.
Nehéz haszongépjárművek esetében a szintjelzés a tartály bal oldalán található. Személygépkocsiknál a tank kiürülése előtt 2400 km-rel figyelmeztető lámpa jelenik meg a műszerfalon.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az üzemanyag-fogyasztáshoz hasonlóan az AdBlue® fogyasztás is változó, és számos tényezőtől függ: a jármű típusától (lakóautó, SUV, személygépkocsi stb.), a motor típusától, a vezetési körülményektől (városi és elővárosi forgalom, autópálya forgalom, hegyi vezetés, utánfutóval, lakókocsival) stb.) és a vezetési stílustól.
A 2013 és 2016 között értékesített személygépkocsik esetében az AdBlue® fogyasztás 100 liter gázolajonként 1,5 liter körül mozog.
Az üzemanyag-fogyasztáshoz hasonlóan az AdBlue® fogyasztás is változó, és számos tényezőtől függ: a jármű típusától (lakóautó, SUV, személygépkocsi stb.), a motor típusától, a vezetési körülményektől (városi és elővárosi forgalom, autópálya forgalom, hegyi vezetés, utánfutóval, lakókocsival) stb.) és a vezetési stílustól.
A 2013 és 2016 között értékesített személygépkocsik esetében az AdBlue® fogyasztás 100 liter gázolajonként 1,5 liter körül mozog.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue típusú karbamidoldatnak különböző beszállítói vannak. A termék minőségének biztosítása érdekében győződjen meg arról, hogy a folyadék megfelel az ISO 22241 szabványnak, amely biztosítja az SCR katalitikus redukciós rendszer megfelelő működését.
Az AdBlue típusú karbamidoldatnak különböző beszállítói vannak. A termék minőségének biztosítása érdekében győződjen meg arról, hogy a folyadék megfelel az ISO 22241 szabványnak, amely biztosítja az SCR katalitikus redukciós rendszer megfelelő működését.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® nagyon könnyen használható és ártalmatlan. Ez nem üzemanyag, és nem is üzemanyag-adalék, hanem kiváló minőségű karbamid oldat, amelynek a járműben erre a célra szolgáló tartályban kell maradnia. Töltse fel az AdBlue® tartályt igényei szerint.
Figyelem: Ne tegyen AdBlue®-t a dízeltartályba vagy gázolajat az AdBlue®-tartályba, mert ez nagyon káros lenne a motorra és a katalizátorra.
Az AdBlue® nagyon könnyen használható és ártalmatlan. Ez nem üzemanyag, és nem is üzemanyag-adalék, hanem kiváló minőségű karbamid oldat, amelynek a járműben erre a célra szolgáló tartályban kell maradnia. Töltse fel az AdBlue® tartályt igényei szerint.
Figyelem: Ne tegyen AdBlue®-t a dízeltartályba vagy gázolajat az AdBlue®-tartályba, mert ez nagyon káros lenne a motorra és a katalizátorra.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® nem gyúlékony, nem robbanásveszélyes és környezetbarát. Nem minősül veszélyes anyagnak, szállítás és kezelés tekintetében biztonságos folyadék. Ha AdBlue® a kezére vagy a ruhájára folyik, egyszerűen öblítse le vízzel.
Az AdBlue® nem gyúlékony, nem robbanásveszélyes és környezetbarát. Nem minősül veszélyes anyagnak, szállítás és kezelés tekintetében biztonságos folyadék. Ha AdBlue® a kezére vagy a ruhájára folyik, egyszerűen öblítse le vízzel.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® fehér foltokat hagyhat maga után, vagy a padló síkosságát okozhatja. Ha AdBlue® kiömlik a padlóra, a jármű belsejébe vagy lakozott felületre, alaposan öblítse le vízzel. Ha az AdBlue® a bőrére vagy a ruhájára ömlik, szintén vízzel moshatja le.
Az AdBlue® fehér foltokat hagyhat maga után, vagy a padló síkosságát okozhatja. Ha AdBlue® kiömlik a padlóra, a jármű belsejébe vagy lakozott felületre, alaposan öblítse le vízzel. Ha az AdBlue® a bőrére vagy a ruhájára ömlik, szintén vízzel moshatja le.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Ez a figyelmeztetés 2400 km-rel azelőtt jelenik meg, hogy újra kell töltenie a tartályt (ez a figyelmeztetési szint minden járműnél egységes, a szabvány követelménye).
A műszerfalon van egy figyelmeztető jelzés, amely akkor gyullad fel, ha újra kell töltenie az AdBlue® tartályt. Miután kigyullad, nem kell aggódnia, még több száz vagy több ezer kilométert kell megtennie, amíg után kell töltenie az AdBlue®-t.
A kijelző kikapcsolásához legalább 4 liter AdBlue®-t kell beletöltenie a tartályba. A TotalEnergies által kínált kannák ezért különösen alkalmasak a gyors feltöltésre.
Ez a figyelmeztetés 2400 km-rel azelőtt jelenik meg, hogy újra kell töltenie a tartályt (ez a figyelmeztetési szint minden járműnél egységes, a szabvány követelménye).
A műszerfalon van egy figyelmeztető jelzés, amely akkor gyullad fel, ha újra kell töltenie az AdBlue® tartályt. Miután kigyullad, nem kell aggódnia, még több száz vagy több ezer kilométert kell megtennie, amíg után kell töltenie az AdBlue®-t.
A kijelző kikapcsolásához legalább 4 liter AdBlue®-t kell beletöltenie a tartályba. A TotalEnergies által kínált kannák ezért különösen alkalmasak a gyors feltöltésre.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az SCR rendszert a gyártó telepíti és automatikusan működik, így nem kell karbantartani vagy módosítani. Az AdBlue® automatikusan beporlasztásra kerül a kipufogógázba a jármű motorfordulatszámának megfelelően.
Csak akkor lehet biztos abban, hogy SCR-rendszere megfelelően működik, ha AdBlue®-t használ az SCR-katalizátor hatékonyságának megőrzésére.
Az SCR rendszert a gyártó telepíti és automatikusan működik, így nem kell karbantartani vagy módosítani. Az AdBlue® automatikusan beporlasztásra kerül a kipufogógázba a jármű motorfordulatszámának megfelelően.
Csak akkor lehet biztos abban, hogy SCR-rendszere megfelelően működik, ha AdBlue®-t használ az SCR-katalizátor hatékonyságának megőrzésére.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az SCR technológia és az AdBlue® technológia lehetővé teszi az égés optimalizálását, ami egyes járműveknél csökkentheti a fogyasztást. Ez a fogyasztáscsökkenés már szerepel az autógyártók által szolgáltatott adatokban.
Az SCR technológia és az AdBlue® technológia lehetővé teszi az égés optimalizálását, ami egyes járműveknél csökkentheti a fogyasztást. Ez a fogyasztáscsökkenés már szerepel az autógyártók által szolgáltatott adatokban.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az első „AdBlue® feltöltése” figyelmeztetés 2400 km hátralevő menetteljesítménynél jelenik meg. Ez az időkeret elegendőnek tekinthető ahhoz, hogy a vezető utántölthesse az AdBlue®-t.
Ha nem tölti fel a tartályt, a megtett távolságtól és a motorindítások számától függően más figyelmeztetési szintek aktiválódnak. Kezdetben ezek vizuális és/vagy hangriasztások lesznek. Ezután a motor teljesítményét a jármű korlátozza. Az utolsó lépés az, hogy nem lehet elindítani a járművet az AdBlue® tartály feltöltése nélkül.
Az első „AdBlue® feltöltése” figyelmeztetés 2400 km hátralevő menetteljesítménynél jelenik meg. Ez az időkeret elegendőnek tekinthető ahhoz, hogy a vezető utántölthesse az AdBlue®-t.
Ha nem tölti fel a tartályt, a megtett távolságtól és a motorindítások számától függően más figyelmeztetési szintek aktiválódnak. Kezdetben ezek vizuális és/vagy hangriasztások lesznek. Ezután a motor teljesítményét a jármű korlátozza. Az utolsó lépés az, hogy nem lehet elindítani a járművet az AdBlue® tartály feltöltése nélkül.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az AdBlue® eltarthatósága több mint egy év, ha -5°C és +25°C közötti hőmérsékleten tárolják. Ha azonban a futásteljesítmény nagyon alacsony a tartály méretéhez képest, meg kell fontolni az AdBlue® kicserélését/cseréjét a kereskedelmi képviseletnél. Ebben az esetben olvassa el a használati utasítást vagy lépjen kapcsolatba a forgalmazóval.
Az AdBlue® eltarthatósága több mint egy év, ha -5°C és +25°C közötti hőmérsékleten tárolják. Ha azonban a futásteljesítmény nagyon alacsony a tartály méretéhez képest, meg kell fontolni az AdBlue® kicserélését/cseréjét a kereskedelmi képviseletnél. Ebben az esetben olvassa el a használati utasítást vagy lépjen kapcsolatba a forgalmazóval.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különös aggodalomra okot adó anyagok (SVHC) ECHA által publikált listáján szereplő anyagok közül a TotalEnergies Fluids termékeinek egyike sem tartalmaz többet 0,1 tömegszázaléknál.
A különös aggodalomra okot adó anyagok (SVHC) ECHA által publikált listáján szereplő anyagok közül a TotalEnergies Fluids termékeinek egyike sem tartalmaz többet 0,1 tömegszázaléknál.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei néhány kivételtől eltekintve nem CMR besorolásúak
(a GHS ajánlásai/CLP szabályozás alapján). Ilyen kivételek például a Solane Hexane, Toluene és Solvarex 10A, amelyek a CMR 2. kategóriába tartoznak (anyagok, amelyeknél fennáll a CMR gyanúja).
Erről bővebb információt az egyes termékek biztonsági adatlapján olvashatnak.
A TotalEnergies Fluids termékei néhány kivételtől eltekintve nem CMR besorolásúak
(a GHS ajánlásai/CLP szabályozás alapján). Ilyen kivételek például a Solane Hexane, Toluene és Solvarex 10A, amelyek a CMR 2. kategóriába tartoznak (anyagok, amelyeknél fennáll a CMR gyanúja).
Erről bővebb információt az egyes termékek biztonsági adatlapján olvashatnak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékeiben található anyagok egyike sem PBT vagy vPvB besorolású.
A TotalEnergies Fluids termékeiben található anyagok egyike sem PBT vagy vPvB besorolású.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az Európai Unióban a TotalEnergies Fluids termékeiben jelen lévő anyagokat egy EC-szám
(„European Community”) azonosítja (lásd az MSDS 3. szakaszát). Az Európai Unión kívül ezeket az anyagokat egy hivatkozási CAS-számmal azonosítják, amely lehetővé teszi a termék nemzetközi forgalmazását nemzetközi készletnyilvántartásokon keresztül (lásd az MSDS 15. szakaszát).
Ezek a termékek lenyelve és légutakba kerülve halálosak.
Az Európai Unióban a TotalEnergies Fluids termékeiben jelen lévő anyagokat egy EC-szám
(„European Community”) azonosítja (lásd az MSDS 3. szakaszát). Az Európai Unión kívül ezeket az anyagokat egy hivatkozási CAS-számmal azonosítják, amely lehetővé teszi a termék nemzetközi forgalmazását nemzetközi készletnyilvántartásokon keresztül (lásd az MSDS 15. szakaszát).
Ezek a termékek lenyelve és légutakba kerülve halálosak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei között nincs állati eredetű. Ezért nem szükséges hozzájuk kóser vagy halal tanúsítvány. A BioLife termékcsalád kivételével a TotalEnergies Fluids termékei között nincs növényi eredetű.
A termékek ásványi eredetűek, kizárólag szénhidrogén összetevőkkel, amelyek intenzív hidrogénezésen mentek keresztül, majd ezt lepárlás követte, szűk lepárlási tartományú anyagokat hozva létre.
A BioLife termékek növényi eredetűek. Ezeket hidrogénezett növényi olajból (HVO) állítjuk elő.
A TotalEnergies Fluids termékei között nincs állati eredetű. Ezért nem szükséges hozzájuk kóser vagy halal tanúsítvány. A BioLife termékcsalád kivételével a TotalEnergies Fluids termékei között nincs növényi eredetű.
A termékek ásványi eredetűek, kizárólag szénhidrogén összetevőkkel, amelyek intenzív hidrogénezésen mentek keresztül, majd ezt lepárlás követte, szűk lepárlási tartományú anyagokat hozva létre.
A BioLife termékek növényi eredetűek. Ezeket hidrogénezett növényi olajból (HVO) állítjuk elő.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A TotalEnergies Fluids termékei, beleértve a BioLife termékeket, kizárólag szénhidrogén összetevőket tartalmaznak. Ebből adódóan azok nem tartalmaznak génmódosított szervezetből (GMO) vagy szivacsos agyvelőgyulladásos szarvasmarhából (BSE) származó anyagot.
A TotalEnergies Fluids termékei, beleértve a BioLife termékeket, kizárólag szénhidrogén összetevőket tartalmaznak. Ebből adódóan azok nem tartalmaznak génmódosított szervezetből (GMO) vagy szivacsos agyvelőgyulladásos szarvasmarhából (BSE) származó anyagot.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az összes TotalEnergies Fluids termék biztonsági adatlapja (MSDS) megtalálható
a ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite.
Az adatlapok a termék adott forgalmazási országának megfelelő formátumban, az adott ország egyik hivatalos nyelvére lefordítva érhetők el.
Az összes TotalEnergies Fluids termék biztonsági adatlapja (MSDS) megtalálható
a ms-sds.totalenergies.com/totalpullwebsite.
Az adatlapok a termék adott forgalmazási országának megfelelő formátumban, az adott ország egyik hivatalos nyelvére lefordítva érhetők el.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Egy termék csupán a fizikokémiai tulajdonságai alapján válik VOC besorolásúvá. Általános szabályként a párolgási nyomást vagy a forráspontot (e két jellemző összefügg) veszik figyelembe. Ezek az adatok elérhetők a biztonsági adatlapok (MSDS) 9. szakaszában.
A TotalEnergies Fluids termékkínálatában a Solane, a Spirdane és a Ketrul termékcsalád „light” termékei VOC besorolásúak, míg a Hydroseal, a Scriptane PW, a Berylane, a Fluid D és a BioLife termékcsalád termékei nem VOC besorolásúak.
Egy termék csupán a fizikokémiai tulajdonságai alapján válik VOC besorolásúvá. Általános szabályként a párolgási nyomást vagy a forráspontot (e két jellemző összefügg) veszik figyelembe. Ezek az adatok elérhetők a biztonsági adatlapok (MSDS) 9. szakaszában.
A TotalEnergies Fluids termékkínálatában a Solane, a Spirdane és a Ketrul termékcsalád „light” termékei VOC besorolásúak, míg a Hydroseal, a Scriptane PW, a Berylane, a Fluid D és a BioLife termékcsalád termékei nem VOC besorolásúak.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az Isane IP 175 és az Isane IP 185 kivételével, amelyek „biológiailag potenciálisan lebontható” termékek, a TotalEnergies Fluids összes egyéb terméke „biológiailag teljesen lebontható”.
A BioLife termékcsalád összes terméke, beleértve az Isane BioLife termékcsaládot is, „biológiailag teljesen lebontható” besorolású.
Az Isane IP 175 és az Isane IP 185 kivételével, amelyek „biológiailag potenciálisan lebontható” termékek, a TotalEnergies Fluids összes egyéb terméke „biológiailag teljesen lebontható”.
A BioLife termékcsalád összes terméke, beleértve az Isane BioLife termékcsaládot is, „biológiailag teljesen lebontható” besorolású.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromobilitás a személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok, autóbuszok, kamionok és más járművek villamos hajtását jelenti. Az elektromobilitás napjaikban robbanásszerű fejlődésen esik át az elektromos autók terjedésével és az ehhez kapcsolódó töltőhálózat fejlesztésével.
Az elektromos autó egy elektromos hajtású, elektromotorral és akkumulátorokkal felszerelt autó.
3 fő típusát különböztetjük meg:
Az elektromos autók a következőkről tölthetők:
Az elektromos autók zéró lokális kibocsátásúak, csendes üzeműek, alacsonyabb az üzemi és a karbantartási költségük, azonnal elérhető a maximális teljesítmény és a menetkényelem.
A legnagyobb jelenlegi hátránya a magas vételára, a rövidebb hatótáv a belsőégésű autókkal szemben, valamint a töltőállomások korlátozott infrastruktúrája.
Az elektromobilitás a személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok, autóbuszok, kamionok és más járművek villamos hajtását jelenti. Az elektromobilitás napjaikban robbanásszerű fejlődésen esik át az elektromos autók terjedésével és az ehhez kapcsolódó töltőhálózat fejlesztésével.
Az elektromos autó egy elektromos hajtású, elektromotorral és akkumulátorokkal felszerelt autó.
3 fő típusát különböztetjük meg:
Az elektromos autók a következőkről tölthetők:
Az elektromos autók zéró lokális kibocsátásúak, csendes üzeműek, alacsonyabb az üzemi és a karbantartási költségük, azonnal elérhető a maximális teljesítmény és a menetkényelem.
A legnagyobb jelenlegi hátránya a magas vételára, a rövidebb hatótáv a belsőégésű autókkal szemben, valamint a töltőállomások korlátozott infrastruktúrája.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók a működéshez egyenáramot (DC) használnak. A töltéskor tehát
2 lehetőség van, amelyek nemcsak a töltés sebességében, hanem a technika és a költségek tekintetében is eltérnek:
Töltő
Forrás
Elhelyezés
Jellegzetes felhasználás
Elérhető az elektromos autóknál
Csatlakozók (Európa)
Maximális teljesítmény
Az akkumulátor töltése
Költségek (érvényes 2022.09.01-től)
Az elektromos autók a működéshez egyenáramot (DC) használnak. A töltéskor tehát
2 lehetőség van, amelyek nemcsak a töltés sebességében, hanem a technika és a költségek tekintetében is eltérnek:
Töltő
Forrás
Elhelyezés
Jellegzetes felhasználás
Elérhető az elektromos autóknál
Csatlakozók (Európa)
Maximális teljesítmény
Az akkumulátor töltése
Költségek (érvényes 2022.09.01-től)
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A belsőégésű motorral szerelt autókhoz hasonlóan az elektromos autók fogyasztása is a konkrét modelltől, a vezetési stílustól és más tényezőktől függ.
Az elektromos autók általános fogyasztása
A fogyasztást 2018 óta a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabvány szerint mérik, amely a valós üzemeltetés feltételeit szimulálja. Ezt kWh/100 km mértékegységben adják meg.
A belsőégésű motorral szerelt autókhoz hasonlóan az elektromos autók fogyasztása is a konkrét modelltől, a vezetési stílustól és más tényezőktől függ.
Az elektromos autók általános fogyasztása
A fogyasztást 2018 óta a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szabvány szerint mérik, amely a valós üzemeltetés feltételeit szimulálja. Ezt kWh/100 km mértékegységben adják meg.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autó töltésének költsége egy nyilvános töltőhálózatnál két fontos tényezőtől függ:
A legkevesebbet a lassabb AC töltőállomásokon töltő regisztrált felhasználók fizetnek. Az energia feltöltésért a legtöbbet a regisztráció nélküli nagyteljesítményű gyorstöltőknél kell fizetni. Az 1 kWh-ért felszámolt pontos díjakról az adott üzemeltető honlapján vagy alkalmazásaiban tájékozódhat.
A nagy energiaszolgáltatók szélesebb töltőállomás hálózattal rendelkeznek. De a töltés ára itt is nagyban függ attól, hogy a vevő regisztrált-e vagy sem. A töltés mindkét csoport számára elérhető, de a regisztráció nélküli vezető többet fizet.
Az árakat a töltés sebessége is befolyásolja. Az 1 kWh töltés díja a legkedvezőbb a lassabb AC töltőállomásokon (22 kW-ig), és a gyorsabb DC állomásokon növekszik (100 kW-ig). A legtöbbet az úgynevezett ultragyors (HPC) töltőállomásokon (100 kW-nál nagyobb) kell fizetni, és az áruk az AC töltőállomásoknak akár a kétszerese is lehet.
Figyeljen arra is, ha egy 100 kW-os gyorstöltő állomásra érkezik, de az elektromos autója csak az 50 kW-os sebességű töltést támogatja. Olyan töltési sebességért fizet többet, amit nem tud hasznosítani.
További költségek merülhetnek fel a töltőállomáson való állásért egy bizonyos idő után (bár még nincs feltöltve az akkumulátora).
A töltőállomásainkon használhatja az RFID kártyát vagy a ChargeUp. digitális alkalmazást. A töltésért többféle módon is fizethet:
Az elektromos autó töltésének költsége egy nyilvános töltőhálózatnál két fontos tényezőtől függ:
A legkevesebbet a lassabb AC töltőállomásokon töltő regisztrált felhasználók fizetnek. Az energia feltöltésért a legtöbbet a regisztráció nélküli nagyteljesítményű gyorstöltőknél kell fizetni. Az 1 kWh-ért felszámolt pontos díjakról az adott üzemeltető honlapján vagy alkalmazásaiban tájékozódhat.
A nagy energiaszolgáltatók szélesebb töltőállomás hálózattal rendelkeznek. De a töltés ára itt is nagyban függ attól, hogy a vevő regisztrált-e vagy sem. A töltés mindkét csoport számára elérhető, de a regisztráció nélküli vezető többet fizet.
Az árakat a töltés sebessége is befolyásolja. Az 1 kWh töltés díja a legkedvezőbb a lassabb AC töltőállomásokon (22 kW-ig), és a gyorsabb DC állomásokon növekszik (100 kW-ig). A legtöbbet az úgynevezett ultragyors (HPC) töltőállomásokon (100 kW-nál nagyobb) kell fizetni, és az áruk az AC töltőállomásoknak akár a kétszerese is lehet.
Figyeljen arra is, ha egy 100 kW-os gyorstöltő állomásra érkezik, de az elektromos autója csak az 50 kW-os sebességű töltést támogatja. Olyan töltési sebességért fizet többet, amit nem tud hasznosítani.
További költségek merülhetnek fel a töltőállomáson való állásért egy bizonyos idő után (bár még nincs feltöltve az akkumulátora).
A töltőállomásainkon használhatja az RFID kártyát vagy a ChargeUp. digitális alkalmazást. A töltésért többféle módon is fizethet:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók töltése több tényező függvénye:
Az elektromos autók akkumulátorának töltési ideje jelentősen eltérhet. A leggyorsabb töltés az akkumulátor 20–80%-os töltöttségénél érhető el, efölött vagy alatt a teljesítmény csökken.
20–30 perc
A legrövidebb átlagos
töltési idő a 80%-os
töltöttségi tartományban
DC töltők esetén.
A töltési sebesség az akkutöltő típusától is függ, amelyhez az autó csatlakozik. Egy 60 kWh akkukapacitású szokásos elektromos autó 7 kW teljesítményű háztartási AC töltővel 8 óra alatt töltődik fel.
8-12 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig AC
töltő esetén
1-2 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig DC
töltő esetén
A töltési sebesség, illetve a feltöltési idő az elektromos autó felszereltségétől és műszaki kompatibilitásától is függ.
Minél nagyobb egy autó akkumulátora (kWh-ban megadva), annál hosszabb ideig tart a töltése. Az elektromos autó töltését 2 szemszögből vizsgálhatjuk:
Az elektromos autók töltése több tényező függvénye:
Az elektromos autók akkumulátorának töltési ideje jelentősen eltérhet. A leggyorsabb töltés az akkumulátor 20–80%-os töltöttségénél érhető el, efölött vagy alatt a teljesítmény csökken.
20–30 perc
A legrövidebb átlagos
töltési idő a 80%-os
töltöttségi tartományban
DC töltők esetén.
A töltési sebesség az akkutöltő típusától is függ, amelyhez az autó csatlakozik. Egy 60 kWh akkukapacitású szokásos elektromos autó 7 kW teljesítményű háztartási AC töltővel 8 óra alatt töltődik fel.
8-12 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig AC
töltő esetén
1-2 óra
Átlagos töltési idő a
100%-os töltöttségig DC
töltő esetén
A töltési sebesség, illetve a feltöltési idő az elektromos autó felszereltségétől és műszaki kompatibilitásától is függ.
Minél nagyobb egy autó akkumulátora (kWh-ban megadva), annál hosszabb ideig tart a töltése. Az elektromos autó töltését 2 szemszögből vizsgálhatjuk:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az elektromos autók akkumulátorát akkor kell töltenünk, amikor a töltöttsége 20–80% közé esik. Ebben az optimális tartományban töltődik az akkumulátor a leggyorsabban, a nyilvános DC töltőállomásokon akár néhány tíz perc alatt.
20–80 %
Az ideális tartomány, amikor
az elektromos autók
akkumulátorai tölthetők
Amikor a töltöttség eléri a 80%-os határt, a töltés lényegesen lelassul. Egyelőre nem tudjuk tölteni az akkumulátorokat azonos teljesítménnyel a töltés teljes ideje alatt, de a töltés lassulása hozzájárul a hosszabb élettartamhoz. A fennmaradó 20% töltés aránylag hosszú ideig tart, és a hosszabb utakon nem érdemes megvárni a 100%-os töltöttséget.
A töltési sebesség hasonlóan működik a majdnem teljesen lemerült, 20%-nál alacsonyabb töltöttség esetén.
Az elektromos autók akkumulátorát akkor kell töltenünk, amikor a töltöttsége 20–80% közé esik. Ebben az optimális tartományban töltődik az akkumulátor a leggyorsabban, a nyilvános DC töltőállomásokon akár néhány tíz perc alatt.
20–80 %
Az ideális tartomány, amikor
az elektromos autók
akkumulátorai tölthetők
Amikor a töltöttség eléri a 80%-os határt, a töltés lényegesen lelassul. Egyelőre nem tudjuk tölteni az akkumulátorokat azonos teljesítménnyel a töltés teljes ideje alatt, de a töltés lassulása hozzájárul a hosszabb élettartamhoz. A fennmaradó 20% töltés aránylag hosszú ideig tart, és a hosszabb utakon nem érdemes megvárni a 100%-os töltöttséget.
A töltési sebesség hasonlóan működik a majdnem teljesen lemerült, 20%-nál alacsonyabb töltöttség esetén.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Az olajfogyasztás a motorteljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás függvénye. Ez azt jelenti, hogy motorja több olajat fogyaszt, ha sportosan vagy dinamikusan vezet, vagy ha a járművet például ló- vagy csónakszállító utánfutóval terheli. Amikor azt tapasztalja, hogy járműve azonos körülmények között a korábbinál több olajat használ, ki kell derítenie ennek az okát. Ezért rendszeresen ellenőrizze járművében a motorolaj mennyiségét.
Az olajfogyasztás a motorteljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás függvénye. Ez azt jelenti, hogy motorja több olajat fogyaszt, ha sportosan vagy dinamikusan vezet, vagy ha a járművet például ló- vagy csónakszállító utánfutóval terheli. Amikor azt tapasztalja, hogy járműve azonos körülmények között a korábbinál több olajat használ, ki kell derítenie ennek az okát. Ezért rendszeresen ellenőrizze járművében a motorolaj mennyiségét.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizze az olaj mennyiségét, hogy észlelje az esetleges magasabb fogyasztást.
A motorolaj mennyiség ellenőrzésénél az autónak vízszintes felületen kell állni. Ha a motor az ellenőrzés előtt járt, javasoljuk, hogy várjon körülbelül 2 percet, amíg az olaj lefolyik az olajteknőbe. Hideg olaj esetén tovább tarthat, amíg az olaj lefolyik a teknőbe.
Az olajszint (mennyiség) magasságának ellenőrzése manuálisan vagy elektronikusan történik.
Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizze az olaj mennyiségét, hogy észlelje az esetleges magasabb fogyasztást.
A motorolaj mennyiség ellenőrzésénél az autónak vízszintes felületen kell állni. Ha a motor az ellenőrzés előtt járt, javasoljuk, hogy várjon körülbelül 2 percet, amíg az olaj lefolyik az olajteknőbe. Hideg olaj esetén tovább tarthat, amíg az olaj lefolyik a teknőbe.
Az olajszint (mennyiség) magasságának ellenőrzése manuálisan vagy elektronikusan történik.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
Minden járműtulajdonos tudja, hogy a kenőanyagok elengedhetetlenek a motor megfelelő működéséhez, az alábbi okok miatt:
Minden járműtulajdonos tudja, hogy a kenőanyagok elengedhetetlenek a motor megfelelő működéséhez, az alábbi okok miatt:
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A hűtőfolyadék feladata a motor hűtése, valamint megakadályozza a túlmelegedését extrém terhelés esetén. Ugyanakkor a hűtőfolyadéknak védeni kell a motort és annak részeit a korrózió ellen.
A hűtőfolyadék feladata a motor hűtése, valamint megakadályozza a túlmelegedését extrém terhelés esetén. Ugyanakkor a hűtőfolyadéknak védeni kell a motort és annak részeit a korrózió ellen.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A hűtőfolyadéknak az esetek túlnyomó többségében fagyállónak is kell lennie, erre a célra a monoetilén-glikolt vagy etilénglikolt használják.
Ezek az anyagok megakadályozzák a hűtőkeverék (víz) megfagyását 0 °C alatti hőmérsékleten. Hűtésre és hőátadásra ugyanis főként a vizet használják. A fagyálló keverékben vannak korróziógátlók is, amelyek megakadályozzák a korrózió kialakulását a hűtőrendszerben. És végül a hűtőfolyadékot a kívánt színre festik.
A hűtőfolyadéknak az esetek túlnyomó többségében fagyállónak is kell lennie, erre a célra a monoetilén-glikolt vagy etilénglikolt használják.
Ezek az anyagok megakadályozzák a hűtőkeverék (víz) megfagyását 0 °C alatti hőmérsékleten. Hűtésre és hőátadásra ugyanis főként a vizet használják. A fagyálló keverékben vannak korróziógátlók is, amelyek megakadályozzák a korrózió kialakulását a hűtőrendszerben. És végül a hűtőfolyadékot a kívánt színre festik.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A hűtőfolyadékok legfontosabb összetevői közé tartoznak a korróziógátlók, amelyekből az összetételtől függően többféle fajta létezik. Pl. ásványi, lobrid/hibrid és OAT. A korróziógátlók mindegyike különböző anyagokat használ a hűtőrendszer védelmére és a különböző korróziógátló hűtőközeg keverékek néhány kivételtől eltekintve nem elegyíthetők.
A keveréket fagyás ellen védő monoetilén-glikol és etilénglikol teljesen elegyíthetők egymással. Ez alól kivételt képeznek a propilénglikol alapú speciális hűtőkeverékek, amelyek semmilyen más típusú hűtőkeverékkel nem elegyíthetők.
A hűtőfolyadékok legfontosabb összetevői közé tartoznak a korróziógátlók, amelyekből az összetételtől függően többféle fajta létezik. Pl. ásványi, lobrid/hibrid és OAT. A korróziógátlók mindegyike különböző anyagokat használ a hűtőrendszer védelmére és a különböző korróziógátló hűtőközeg keverékek néhány kivételtől eltekintve nem elegyíthetők.
A keveréket fagyás ellen védő monoetilén-glikol és etilénglikol teljesen elegyíthetők egymással. Ez alól kivételt képeznek a propilénglikol alapú speciális hűtőkeverékek, amelyek semmilyen más típusú hűtőkeverékkel nem elegyíthetők.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A hűtőkeveréket a kívánt dermedéspontra (a motor fagyás elleni védelmének hőmérséklete) hígítva töltjük a motorba. A hűtőfolyadék keveréket általában -26 és -37 °C közötti fagyálló hőmérsékletre hígítják.
A hűtőfolyadékok hígításáról eltérőek a vélemények. Általában lágy csapvizet, desztillált vizet vagy úgynevezett műszaki vizet ajánlanak. Ezzel szemben az ioncserélt víz nem mindig megfelelő.
Ezért is javasoljuk azt, hogy ne házilag hígítsuk a folyadékot, hanem vegyünk a motorba már felhasználásra kész (ready for use) folyadékot, amely megfelelő fagyvédelemmel rendelkezik.
A hűtőkeveréket a kívánt dermedéspontra (a motor fagyás elleni védelmének hőmérséklete) hígítva töltjük a motorba. A hűtőfolyadék keveréket általában -26 és -37 °C közötti fagyálló hőmérsékletre hígítják.
A hűtőfolyadékok hígításáról eltérőek a vélemények. Általában lágy csapvizet, desztillált vizet vagy úgynevezett műszaki vizet ajánlanak. Ezzel szemben az ioncserélt víz nem mindig megfelelő.
Ezért is javasoljuk azt, hogy ne házilag hígítsuk a folyadékot, hanem vegyünk a motorba már felhasználásra kész (ready for use) folyadékot, amely megfelelő fagyvédelemmel rendelkezik.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A modern személygépkocsiknál a csereintervallum akár 5 év vagy 250 000 km is lehet.
A gyártó határozza meg, hogy milyen gyakran kell hűtőfolyadékot cserélni. A csereintervallumra vonatkozó konkrét adatokat a jármű kezelési útmutatójában találja meg, vagy a márkaszerviz szolgáltatja.
A modern személygépkocsiknál a csereintervallum akár 5 év vagy 250 000 km is lehet.
A gyártó határozza meg, hogy milyen gyakran kell hűtőfolyadékot cserélni. A csereintervallumra vonatkozó konkrét adatokat a jármű kezelési útmutatójában találja meg, vagy a márkaszerviz szolgáltatja.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A fagyálló szintjének ellenőrzése nagyon egyszerű.
A fagyálló szintjének ellenőrzése nagyon egyszerű.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.
A különböző hűtőfolyadékok elegyítése általában nem javasolt.
Általánosságban azonban elmondható, hogy elegyíthetők:
Például nyugodtan elegyítheti egymással a VW G12+ gyárilag jóváhagyott folyadékokat, még akkor is, ha minden folyadék más színű.
Ugyanis nem a szín határozza meg a korróziógátlók típusát, ezért még néhány azonos színű folyadék sem elegyíthető.
Példaként említhetjük a VW G11 specifikáció szerinti kék, kékeszöld és a PSA B715110 specifikáció szerinti PSA cég kékeszöld folyadékát, amelyek azonos színük ellenére különböző korróziógátló anyagokat tartalmaznak és teljesen összeférhetetlenek.
A különböző hűtőfolyadékok elegyítése általában nem javasolt.
Általánosságban azonban elmondható, hogy elegyíthetők:
Például nyugodtan elegyítheti egymással a VW G12+ gyárilag jóváhagyott folyadékokat, még akkor is, ha minden folyadék más színű.
Ugyanis nem a szín határozza meg a korróziógátlók típusát, ezért még néhány azonos színű folyadék sem elegyíthető.
Példaként említhetjük a VW G11 specifikáció szerinti kék, kékeszöld és a PSA B715110 specifikáció szerinti PSA cég kékeszöld folyadékát, amelyek azonos színük ellenére különböző korróziógátló anyagokat tartalmaznak és teljesen összeférhetetlenek.
Lépjen kapcsolatba velünk egy egyszerű űrlap használatával.